• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro werk niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stafmanager

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2012
Hoi,

In bijgevoegd bestand zit de macro genaamd "kopie". Die zorgt ervoor dat inhoud van blad 1 wordt weggeschreven in het verzameloverzicht, het blad gekopieerd wordt en blad 1 weer leeg gemaakt wordt.

Nu heb ik het één en ander verbouwd in dit document, maar wel de range aangepast, maar hij schrijft de info niet meer weg in het overzicht en hij maakt het ook niet meer leeg.

Hellup!

Nu zou ik in het verzameloverzicht per regel een knopje willen invoegen, zodat wanneer je op dat knopje drukt, je naar het bijbehorende blad teruggaat, zodat de specificatie ingezien kan worden. Maar ik kan niet eens een kolom ingevoegd krijgen....

Nog een x Hellup!

Bijlagen

Stafmanager,

in je macro verwijs je naar blad Weekoverzicht, terwijl het blad (nu) Verzameloverzicht heet

Code:
.Range( _
        "E118:E123,E111:E115,E90:E108,E65:E87,E44:E62,E38:E41,E16:E35,E8:[COLOR="#FF0000"]E12[/COLOR],C8:C12") _
        .ClearContents
in
Code:
.Range( _
        "E118:E123,E111:E115,E90:E108,E65:E87,E44:E62,E38:E41,E16:E35,E8:[COLOR="#008000"]F12[/COLOR],C8:C12") _
        .ClearContents
Dit ivm de samengevoegde cellen deze gekleurde range

Een kolom invoegen gaat wel als je eerst de titelblokkering uitzet.
Als je een kolom toevoegt, denk er dan aan om
Code:
Sheets("Verzameloverzicht").Range("[B]A[/B]" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 12) = data
te wijzigen in
Code:
Sheets("Verzameloverzicht").Range("[B]B[/B]" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 12) = data

Laatst bewerkt:
Hoi Haije,

Thnx! Het is gelukt! Ik heb ervoor gekozen geen kolom in te voegen, maar kolom M om te bouwen naar "knopjes" per regel.
Maar hoe kan ik nu een macro invoegen, die zorgt dat het blad waar de regel naar verwijst naar voren komt, wanneer men op het "knopje" aan het einde van regel drukt? Het blad wordt natuurlijk pas gemaakt, op het moment dat het wordt weggeschreven, dus ik weet niet of dat kan?

Als je het gekopieerde blad een naam of nummer geeft en die naam ook opslaat in het verzameloverzicht, kun je mbv hyperlink naar het betreffende blad gaan.

Hoi Haije,

Thnx! Het is gelukt! Ik heb ervoor gekozen geen kolom in te voegen, maar kolom M om te bouwen naar "knopjes" per regel.
Maar hoe kan ik nu een macro invoegen, die zorgt dat het blad waar de regel naar verwijst naar voren komt, wanneer men op het "knopje" aan het einde van regel drukt? Het blad wordt natuurlijk pas gemaakt, op het moment dat het wordt weggeschreven, dus ik weet niet of dat kan?

In de bijlage heb ik het gekopieerde blad als naam het reserveringnummer gegeven.
Op de tab Verzameloverzicht maak ik van dat reserveringsnummer een hyperlink, waarmee je naar het betreffende tabblad kunt springen.

Bijlagen

Ja dat is een lastige, want een koppeling kan pas gemaakt worden als het blad bestaat en die wordt pas gemaakt op het moment dat de medewerker de info verwerkt in het blad en op wegschrijven naar verzameloverzicht klikt. Helaas zijn de medewerkers niet in staat om dit later toe te voegen, het moet echt een kant en kalar document zijn, waar zij enkel de input in verwerken.

Is het dan mogelijk misschien dat ik nog 50 werkbladen in het document toevoeg (breng het aantal dan iets terug), die verberg, daar de koppelingen naar maak, zodat wanneer ze op de koppeling klikken het blad wel zichtbaar wordt, maar zo in het document in eerste instantie niet?

Dan moet alleen de macro voor het wegschrijven aangepast worden en daar zou ik dan weer hulp voor willen vragen?!

Of een andere oplossing, want volgens mij kan een hyperlink naar een verborgen werkblad ook niet...

Bijlagen

verklaar je nader: moet er verwezen worden naar iets dat er niet is?

Maak van de gegevens in het werkblad 'verzameloverzicht' een tabel (VBA: Listobject); gebruik daarna:

Code:
Sub kopie()
    With Sheets("invoer")
        sn = .Range("C7:E132")
        .Copy , Sheets(Sheets.Count)
        Sheets(Sheets.Count).Name = sn(5, 1)

.Range("E118:E123,E111:E115,E90:E108,E65:E87,E44:E62,E38:E41,E16:E35,E7:F12,C7:C12").ClearContents
    End With

With Sheets("Verzameloverzicht")
        .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 12) = Array(sn(1, 1), sn(4, 1), sn(1, 3), sn(3, 3), sn(121, 1), sn(122, 1), sn(123, 1), sn(124, 1), 0, sn(121, 1) / 1.06, 1.19 * (sn(122, 3) + sn(123, 3) + sn(124, 3) + sn(125, 3)), sn(121, 3) + sn(122, 3) + sn(123, 3) + sn(124, 3) + sn(125, 3))
        .Hyperlinks.Add .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(, 1), "", Format(sn(5, 1)) & "!A1"
    End With
End Sub

Hoi snb,

Had je antwoord niet via een link binnengekregen, zodoende niet op de hoogte. Sorry, maar ik ben echt een nitwit, wat voor tabel?

Als je niet echt in staat bent iets met de VBA suggesties te doen..., zou je dit pad dan wel voortzetten ?

Bijlagen

Ik begrijp je scepsis, maar als de macro eenmaal werkt, hoef ik er verder niets meer aan te doen.

Ik begrijp allen de attachment niet, want daar zit geen macro of iets in als ik hem open?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan