• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro werkt niet na beveiligen blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

lindaH1979

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2014
Hallo,

Ik heb een document gemaakt met meerdere bestelbonnen op meerdere tabbladen.
Om te voorkomen dat men alleen de cellen invult die men mag invullen wil ik het blad beveiligen.
Alleen als ik dit doe werk de macro niet meer....

Untitled-1 copy.jpg

Bekijk bijlage Map3.xlsm

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft...

Om te voorkomen dat men alleen de cellen invult die men mag invullen
Als je wil voorkomen dat alleen de cellen invult die men mag invullen moet je de beveiliging er juist afhalen mijns inziens.

Anders moet je in je macrocode de Protect en Unprotect van het werkblad opnemen.

Beste Cobbe,

Ik heb inderdaad van de cellen die bewerkt mogen worden de beveiliging verwijderd, de rest is niet te bewerken.
Ik ben helaas niet thuis in het schrijven van macro's dus 'het opnemen van macrocode Protect en Unprotect van het werkblad' gaat mij helaas niet lukken...
Kun je me verder helpen?

Gr Linda

Zet deze code in ThisWorkbook, wel het paswoord aanpassen:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
For I = 1 To Sheets.Count
  With Sheets(I)
    .Protect Password:=1234, UserInterfaceOnly:=True
  End With
Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Misschien nog vermeldenswaard: Je moet het bestand eerst opslaan en opnieuw openen vooraleer een en ander werkt.

Als ik hem nu open vraagt hij om de bladbeveiliging te verwijderen. Maar dat wil ik juist niet dus doe ik annuleren, de macro doet het dan niet...
Ik denk dat ik hem gewoon onbeveiligd houd. Moet iedereen maar opletten!!

Ik heb nog een hoop te leren... :confused: Nou weet ik nog niet hoe en waar je dit hebt gedaan...
Nou heeft mijn bestand 150 tabbladen.... Kan het ergsn in het bestand worden aangepast dat dit voor alle bladen dan wel werkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan