macro wordt niet volledig meegenomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkhoogerbrug

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Ik heb een *.xlt bestand (excel <2003) met daaraan gekoppeld een macro. Deze macro bevindt zich op de volgende niveaus:
  • Werkblad
  • Werkmap
  • Module

Eventueel kan ik de code op werkmapniveau nog naar werkbladniveau halen, maar met de code op module niveau lukt dit niet.

Het *.xlt bestand wordt alleen gebruikt om aan een geopende werkmap extra tabbladen (met functies etc.) toe te voegen (dus via de optie invoegen, werkbladen).

Is het mogelijk om de code op Module niveau ook mee te krijgen als het *.xlt bestand wordt toegevoegd aan een werkmap? En hoe?

Sorry Henk, maar ik heb bijna niets van de bedoeling begrepen :(

OK nog een poging dan...

In excel heb je de mogelijkheid om werkbladen toe te voegen. Dit kan een leeg werkblad zijn, of een sjabloon (xlt).

Ik heb nu een sjabloon gemaakt die uit drie werkbladen bestaat (dus als je die invoegt krijg je er drie werkbladen bij). Aan die sjabloon is ook een macro gekoppeld, die allerlei acties moet voeren. Voor nu is het niet belangrijk wat die macro doet.

Wanneer je naar de VBA editor gaat, dan zie je aan de linkerkant een menustructuur (met daarin o.a. de werkbladen, werkmap, en modulen)

Het probleem is als volgt:
Als ik het sjabloon open (dus gewoon vanuit de windows verkenner) en ik ga naar de VBA editor, dan zie ik dat er code is ondergebracht in modulen, werkmap en werkbladen. (wat ook de bedoeling is, code werkt goed).

Als ik de sjabloon invoeg in een excelbestand (dus via rechtermuisknop op een tabblad en dan invoegen...) en ik ga vervolgens naar de VBA editor, dan zie ik daar geen modulen.
De modulen worden dus niet meegenomen met het invoegen van tabbladen (ze zijn namelijk gekoppeld aan het *.xlt bestand).

Wat moet ik doen om de code die in de modulen staat toch mee te krijgen als ik de tabbladen van het sjabloon invoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan