• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro zoeken naar meer informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthiej88

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Hallo allemaal!

Ik heb een excelsheet waarin in blad 1 een hele lijst risico's staan genoemd. In blad 2 staat over elk risico extra informatie.

Nou wil ik graag een macro maken die ervoor zorgt dat, als ik op "meer informatie" klik, er naar blad 2 gegaan wordt en de informatie bij het desbetreffende risico wordt weergegeven.

Natuurlijk kan ik een macro maken voor elk risico, maar het gaat dan om een stuk of 100 macro's.

Mijn vraag is nu of dit ook met 1 macro gaat. Elk risico heeft een code (bijv. 1.1) die ook bij de informatie staat weergegeven. Zie de bijlage voor een voorbeeldje.Bekijk bijlage voorbeeldje.xlsx

nee, helaas ;)

Het is niet de bedoeling dat de uitkomst van het verticaal zoeken wordt weergegeven, maar hij moet naar de cel gaan waar hij de uitkomst vindt.

Dus als ik in het voorbeeld bij 1.1 voeten op de knop "meer informatie" klik, moet hij naar blad 2, cel D2 gaan.

Code:
Sub Zoek()
  Dim rij As Integer
   With Sheets("Blad2")
     rij = WorksheetFunction.Match(ActiveCell.Value, .Columns("C"), 0)
   Application.Goto .Cells(rij, 4)
  End With
End sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan