• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raisa

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2003
Hoi, ik zoek een oplossing voor mijn Excel probleempje. Ik heb een macro gemaakt en die gekoppeld aan een knop die ik zelf heb gemaakt. Maar nu wil iemand anders op het netwerk ook gebruik maken van mijn macro. Hoe kan ik nu die knop met die macro die erachter zit van de 1ne computer naar de andere overbrengen. Bestaat er zoiets als exporteren die de code en de knop op een andere pc kan plaatsen zonder problemen te hebben met koppelingen te leggen naar andere sjablonen ofzo. Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Ik leid uit je vraag af dat de knop niet in een exelwerkblad zit, klopt dat? welke versie exel trouwens (klik op help, info)? Als je via een netwerk een bestand deelt (exel in dit geval) waar de macro inzit, inclusief de knop, zou dit in principe op alle pc's moeten werken, omdat de macro file gebonden is en als het goed is niet persoonsgebonden. Of je moet de map waarin het file met de macro staat op "delen" zetten, zodat men via het netwerk erbij kan.

laterzzzzzz

Ik leid uit je vraag af dat de knop niet in een exelwerkblad zit, klopt dat? welke versie exel trouwens (klik op help, info)? Als je via een netwerk een bestand deelt (exel in dit geval) waar de macro inzit, inclusief de knop, zou dit in principe op alle pc's moeten werken, omdat de macro file gebonden is en als het goed is niet persoonsgebonden. Of je moet de map waarin het file met de macro staat op "delen" zetten, zodat men via het netwerk erbij kan.

De knop zelf kun je vrij simple kopieren, via het netwerk, echter de macro zul je waarschijnlijk opnieuw moeten opnemen, tenzij de macro in een gedeelde map zit, dan je de knop daar naar laten verwijzen.

laterzzzzzz

Twee mogelijkheden:
  1. maak van je macro een invoegtoepassing
  2. exporteer de module waarin de macro staat via Bestand/Bestand exporteren, op de andere pc kan je deze module dan terug importeren.
    [/list=1]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan