• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
En jawel nu ook in zip en xls verkrijgbaar:
probeer deze link eens:
<a href="http://www.esperanzadesign.nl/test2.zip" target="_blank">zip file</a>

<a href="http://www.esperanzadesign.nl/test2.xls" target="_blank">Excel file</a>

Excuus voor het ongemak. Had het kunnen weten.

Groet,
Ferenc

Laatst bewerkt:
Goedeavond Ferenc

Ik heb intussen winrar op een andere PC geinstalleerd.
Ik heb de excelsheet bekeken en ben zeer verheugd, dit is ongeveer de bedoeling, echter de jongste datum en de oudste datum komen niet overeen met het serienummer, en de draaiuren behorende bij de datums staan er nog niet in, ben zelf hier al aan het stoeien geweest, maar het in ingewikkelder dan ik dacht, wil je me nog verder hierin helpen??

Groetjes Ruva

Natuurlijk help(en) (wij) ik je verder.
Alleen heb vanavond weinig tijd om er echt verder mee te geraken.
Vandaar dat ik deze file heb gepost zodat jij en een ieder ander er al een blik op kunnen werpen.
Alle comentaar is welkom.

En dat het niet werkt dat klopt, maar daar gaan we samen aan verder werken.

Tot morgen. :)

Groet,
Ferenc

Goedenavond Ferenc

Ik heb inmiddels winrar op een andere Pc geinstalleerd, heb de excelsheet bekeken, en ben al zeer verheugd, dit is ongeveer wat ik bedoel, echter de datums gaan niet correct
bij de eerste serienummers wel daarna gaat het fout.
ik heb ook de macro bekeken, hierin worden de urenstanden met 0 verwijderd, die moeten erin blijven staan, immmers er worden ook nieuwe machines geleverd.
Ben zelf ook al aan het stoeien geweest maar het lukt me niet om de urenstanden behorende bij begindatum en einddatum in het tabblad unieken te krijgen helaas.
Kan en wil jij mij hierin nog verder helpen, het begin ziet er in ieder geval fantastisch uit

Gr RUva

Denk dat we elkaar hebben gekruist.
Zie post #23 van mij.

Prettige avond.

Groet,
Ferenc

pfffffffffffff, gaat meer tijd inzitten dan ik verwacht had.
Maar we leren ervan en we komen stukje bij beetje verder.
Heb nu wel een idee dat het een en ander wel wat simpeer kan.

Kijk hier eens naar Ruva.

Werkt nog niet geheel 100% juist aangezien er altijd een regel moet zijn per item waarop in iedergeval 1 datum staat. Als er bij alle regels geen datum gevonden worden loopt hij vast. ben hier nog niet uit.

Tevens weet ik ook niet of alle uren uist worden opgeteld en afgetrokken.
Controleer alle Items of ze overeenkomen met de datum en de berekende uren handmatig en vergelijk deze eens met wat er in excel staat. Naar mijn idee moet je er zo toch redelijk zelf wat van op kunnen steken om het een en ander aan te passen?

Bij vragen post ze hierop het forum dat doen de anderen (me included) ook.

Succes.

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Hoi Ferenc,

We (jij) zijn inderdaad al een heel eind verder, alle respect hoor.
Ik ga morgen op me gemak de data controleren, ik heb wel even gecontroleerd of de macro ook werkt als er meerdere data aanwezig is, we zijn nu aan het testen met 148 rijen, wanneer de data meerdere regels bevat, loopt de macro vast.
de volgende foutmelding geeft hij aan "objectvariabele of blokvariable with is niet ingesteld"
Je moet je voorstellen dat de data wel 15000 rijen kan bevatten, vandaar natuurlijk dat ik hier graag een macro van wel hebben, scheelt me dadelijk bergen werk, vandaar ook mijn waardering voor je hulp.

Groetjes Ruva
en een prettig weekend
en tot je volgende bericht

Ruva,

De fout melding die hij weer geeft komt omdat niet bij ieder item een daum is ingevoerd.
Ik laat de rijen met een 0 erin weg filteren en zoek dan op de oudste en jongste datum. Sommige van jouw regels hebben geen datums maar wel nullen. Hier blijft dus niks van over om om te zoeken. dan geeft hij deze foutmelding. Ik moet hier nog een beveiliging voor inbouwen.

Ik heb zelf geen ervaring met grote hoeveelhden data om te laten verwerken maar we kunnen er denk ik ook wel een progrssie meter inbouwen zodat we kunnen zien hoever de code is met bewerken.

Gaat wel weer meer tijd inzitten aangezien ik dit ook nog nooit heb gedaan.
Enig eigen input is natuurlijk nooit weg :). Leer je het meeste van.

Groet,
Ferenc

Goedemiddag Ferenc,

Ik ben vandaag aan het testen, het volgende ben ik tegengekomen,
Ter info:
Allereerst de datum in kolom A die 0 is, kan je verwijderen, dit heeft te maken met creditnota's, als ik de "0" in kolom verwijder loopt de macro wel correct.

formulegemiddelde is niet correct, ik heb in de macro gekeken, het volgende moet het zijn:
kolom 7 minus kolom 4 *365, formule zelf aangepast in de macro, maar geeft foutmelding.

De data: serienummer met begindatum en eerste urenstand zijn correct.
serienummer met einddatum en laatste urenstand daar zitten fouten in, lang niet bij allemaal er gaan er ook een hoop goed.

Helaas kan ik er niet de vinger op leggen wat daar de oorzaak van is, ik heb alle mogelijkheden bekeken, wanneer de einddatum niet goed is, staat er in de kolom op het tabblad "uniek" de datum 24-08-2006.

Als de formule aangepast is, zijn we in ieder geval al een heel stuk verder

Ik ga in ieder geval nog spitten in de einddata,
gr Ruva

formulegemiddelde is niet correct, ik heb in de macro gekeken, het volgende moet het zijn:
kolom 7 minus kolom 4 *365, formule zelf aangepast in de macro, maar geeft foutmelding.
Gemiddelde is volgens mij:
Code:
c.Offset(, 8) = (c.Offset(, 6) / c.Offset(, 3)) * 365
offset(,1) beteknd de 1 kolom vanaf de kolom waarin c staat (in jou geval is dat kolom A).
gemiddelde: (urenverschil / dagenverschil) * 365 (zie post #7 van jou)

Allereerst de datum in kolom A die 0 is, kan je verwijderen, dit heeft te maken met creditnota's, als ik de "0" in kolom verwijder loopt de macro wel correct.
Dus alle regels met 0 in kolom A op het 1e blad kunnen zonder pardon worden gedelete?

serienummer met einddatum en laatste urenstand daar zitten fouten in, lang niet bij allemaal er gaan er ook een hoop goed.
Daar kom ik nog op terug.

Groet,
Ferenc

Kijk eens naar het attacment.

Groet,
Ferenc

als het allemaal werkt kunnen we het een en ander volgens mij wel wat simpeler gaan maken. Efficientere code. Zeker beter voor gebruik bij veel data.

Bijlagen

Goedeavond Ferenc,

Hij is lastig he
De code van de gemiddelde is mij nu duidelijk, en lijkt ook goed. alleen de uitkomst niet
probeer het maar eens uit in het tabblad "uniek" Kolom G / Kolom D * 365 dan zal je zien
Heeft het te maken met de bovenliggende code:

'Bereken het gemiddelde
'--------------------------------------------------------------------------------------------

If c.Offset(, 3) = "-" Or c.Offset(, 3) = 0 Then
c.Offset(, 8) = "-"
Else
c.Offset(, 8) = (c.Offset(, 6) / c.Offset(, 3)) * 365 (formule is goed)
End If

gr Ruva

Ferenc,

Ben met het gemiddelde aan het stoeien geweest, in tabblad "uniek" kolom D wordt verschil dagen in formaat datum en tijd aangegeven, klik maar eens op een cel en kijk dan naar de formulebalk daar zie het staan, met celeigenschappen is dit niet te veranderen.
zit hem in het format

c.Offset(, 3).NumberFormat = "[h]"
If c.Offset(, 1) = "-" Then
c.Offset(, 3) = "-"
Else
c.Offset(, 3) = (c.Offset(, 2) - c.Offset(, 1)) / 24
End If

je deelt het door 24 dus dat is wel goed???

gr Ruva

Ruva,

Probeer deze eens:
Code:
c.Offset(, 8).NumberFormat = "0.00"
        If c.Offset(, 3) = "-" Or c.Offset(, 3) = 0 Then
            c.Offset(, 8) = "-"
        Else
            c.Offset(, 8) = ((c.Offset(, 6) / c.Offset(, 3)) / 24) * 365
        End If

Groet,
Ferenc

Ferenc,

Dit is hem hoor, geweldig.

als we nu nog dat ene probleem kunnen oplossen, van serienummer einddatum en laatste hr stand is hij helemaal top. waarvan er heel veel goed, en enkele niet, zie eerder bericht gisteren.

Groet Ruva

Iets andere code, allemaal met uitleg.
Meer met autofilters en sorteren gewerkt.

Probeer attachment eens.

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Goedeavond Ferenc,

Ik heb even naar versie 7 gekeken, op het eerste gezicht ziet het er goed uit, ik ga morgen testen met een andere database.
Je hoort van me

Bedankt weer voor de gedane moeite

Gr Ruva

Goedemorgen Ferenc,

Zoals het er nu uitziet gaat alles goed.
Hartstikke bedankt voor de gedane moeite, en tot het volgende excelprobleem.

Gr.Ruva

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan