• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yesper

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2021
Hallo

Ik heb een macro aangepast van een eerder vraag voor een ander document, echter pakt de macro het verkeerde tabblad en verwijst dit naar het juiste bestand.

Ook zou ik graag hebben dat hij telkens als je de import naar het ander bestand CaseDcPack.xlsm, dat hij de nieuwe gegevens op de eerst volgende lege regel invult.

Wie kan mij als leek hierin helpen:)

Code:
Sub CaseDcPack()

Application.ScreenUpdating = False

Set wb1 = Workbooks.Open(Filename:="H:\dagplanning\dagplanning DC1\Dagplanning productie boven\Wijziging CaseDcPack.xlsm") '<----- Hier aanpassen

Set wb2 = ThisWorkbook

Set con = wb2.Sheets("CaseDcPack")

Set con1 = wb1.Sheets("Openstaand1")

stFnd = con.[A2].Value

With con1

Set rFndCell = .Range("A:NH").Find(stFnd, LookIn:=xlValues)

If Not rFndCell Is Nothing Then

fCol = rFndCell.Column

con.[Week_1st].Copy con1.Cells(2, fCol)

Else

MsgBox "Ref " & con.[A2] & " is niet gevonden", vbExclamation, "Ref ontbreekt."

End If

End With

wb1.Close savechanges:=True

Application.ScreenUpdating = True

c00 = "Beste Leentjes ,<BR><BR><table border=1 bgcolor=#00FF7F#>"

ar = Range("A1:I3")

For j = 1 To UBound(ar)

c00 = c00 & "<tr><td>" & Join(Application.Index(ar, j), "</td><td>") & "</td></tr>"

Next j

c00 = c00 & "</table><P></P><P></P><BR><BR>Met vriendelijke groet,</table><P></P><P></P><BR><BR>" & CreateObject("Outlook.application").GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(6).Items(1).receivedbyname

With CreateObject("Outlook.Application").CreateItem(0)

.To = "vandenoort@home.nl"

.Subject = "Aanpassen ChaseDcPack" & "   " & Range("A2") & "  Artikel " & Range("B2")

.HTMLBody = c00

.display

End With

Range("B4:B10").ClearContents

End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Doe ons een lol, en zet die macro in CODE tags. En als je toch bezig bent: haal al die nutteloze lege regels weg. Code moet leesbaar zijn.

En nog veel mooier, aangezien je nog niet gereageerd hebt, is om de code helemaal weg te halen, en het bijbehorende bestandje te posten :). Want met alleen code kunnen we doorgaans niet zoveel.

en ondertussen de vraag maar even naar excel verplaatst volgens mij hoort het daar thuis.

Hallo OctaFish

Beste,

Zoals ik al zei, ben ik een leek.
Verder zou ik graag Dagplanning productie boven 9330(V2).xlsm het tablad CaseDcPack de ingevulde regels , naar het bestand Wijziging CaseDcPack.xlsm willen kopiëren.

De ingevulde regels in Dagplanning productie boven 9330(V2).xlsm het tablad CaseDcPack , kunnen na de overdracht automatisch verwijderd worden.

Het bestand Wijziging CaseDcPack.xlsm, zou bij de overdracht elke keer een nieuwe/lege regel moeten invullen.

Het bestand H:\dagplanning\dagplanning DC1\Dagplanning productie boven\Wijziging CaseDcPack.xlsm, zou deze locatie op mijn computer krijgen.

Hopelijk kan iemand er iets mee.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan