• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macroblokkade

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariebor

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2015
L.S.
mijn eigen macro's werken nog wel, maar wijzigen lukt niet meer. ook nieuwe maken kan niet meer. waar moet ik zoeken?

Zonder meer informatie over wat je precies doet en wat er dan gebeurt is dit koffiedik kijken.
Is het VBA project beveiligd met een wachtwoord?

beste edmoor.ik heb geen wachtwoorden ingesteld en niets beveiligd. wanneer ik een nieuwe macro wil maken verschijnt er links boven een vierkantje met toepassing die niets met VBA te maken hebben

En hoe maak je een nieuwe macro?
Dat kan je ook gewoon doen door met de toetscombinatie ALT-F11 het VBA project te openen.

Heb je dit met één bestand, meerdere bestanden, nieuwe bestanden?

Maar wat gebeurt er als je op ALT-F11 drukt?
Of klikt op Ontwikkelaars > Visual Basic?

ontwikkelaar- maco's- "test"- maken. dan verschijnt linksboven het vierkantje

Mijn bericht in post #7 heb je niet gezien?

En deel 2 van #7?

Welke versie van Office heb je?
Werk je met Office op een Windows PC?
Is Office onlangs geïnstalleerd?
Laat eens een schermafdruk zien van dat vierkantje waar je het over hebt.

Laatst bewerkt:
windows 10 Exel laatste versie. in het blokje staat: bestand bewerken
beeld invoegen opmaken
fout opsporing uitvoeren enz.

En de schermafdruk?

weet niet hoe ik dat doen moet. mijn oplossing: programma eruit gooien en opnieuw laden

Wat bedoel je daar mee? Opnieuw installeren? Of opnieuw opstarten? Dat laatste zou uiteraard niet uit mogen maken, tenzij je ergens iets aan het doen was in een cel, waardoor je een aantal opties niet kan doen. Dat zou kunnen kloppen omdat je status op <Bewerken> staat, en dan heb je een beperkte instructieset, die zich beperkt tot celhandelingen. Kwestie van de cel afsluiten en opnieuw proberen. Alles afsluiten vind ik dan wel érg rigoreus...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan