• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macroknop toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolsluc

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
Ik heb office 2007 geinstalleerd (vorige versie 2003).
mijn vraag is hoe kan ik een zelfaangemaakte macroknop toevoegen aan de werkbalk, in de vorige versie had ik dit onder de knie maar in de nieuwe vind ik hier niets meer van terug?? (persoonlijk vind ik deze versie onduidelijk/moeilijker)
kan iemand mij helpen
ps:mijn kennis van deze zaken is beperkt.

mvg,Luc

macroknop

Edmoor,dit krijg ik zonder hulp nooit klaar (ben niet zo een held in pc prodramma's)laaggeschoold!!
excel file geopend en naam van book1 veranderd in test.XLSM en file terug gesloten,tot daar denk ik alles goed??
ps:maar dan zit ik vast ,ik zie dan open een map en klik op mapopties (hoe/wat) + de volgene afbeelding die ik zie is voor vista (ik heb xp versie)
Is er geen afgewerkte versie die je in bijlage kunt doorsturen (werkblad dat je kunt kopieren)
anders krijg ik dit nooit klaar (vorige versie was nog te volgen)maar dit gaat mijn petje te boven!!
ik denk dat dit een straat zonder eind is voor mij!!!
Nog een opmerking: is deze werkwijze nodig telkens je een knop aan een of ander excelblad wil toevoegen???

Mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Dat begrijp ik heel goed want eenvoudiger is het er niet op geworden.
Ik zal vanavond eens kijken of ik een eenvoudig te volgen voorbeeldje voor je kan maken.

macroknop

Edmoor,bedankt voor de hulp (dit is echt te veel van het goede)!!
ps:excel 2007 reeds geinstalleerd (moet deze eind van het jaar gebruiken op het werk)maar opleiding is niet voorzien!
vandaar mijn vraag omdat ik in de vorige versie veel van die macroknoppen gebruik en anders mijn vele werk verloren is.
Nogmaals bedankt

Mvg,Luc

Hoi Luc,

Ik heb in een Word document het één en ander beschreven met plaatjes erbij. Dit document kun je hier downloaden:
http://www1.datafilehost.com/d/93a8ca60

Het beschrijft in vogelvlucht wat er moet gebeuren om een eigen knop aan het lintmenu toe te voegen.
Er is heel veel mee mogelijk en voert te ver om het allemaal te demonstreren.
Mijn korte beschrijving zou je echter een goed idee moeten geven hoe je het in eerste instantie kunt opzetten. Let vooral op de namen van de functies in de VBA code en hoe deze in de XML zijn gebruikt.

Het lijkt zo veel werk maar de basis om meer knoppen te maken is er dan en als je eenmaal in de gaten hebt hoe het werkt valt het best wel mee.
Zoals het beschreven staat is het per document, maar je kunt er ook een invoegtoepassing van maken of een document dat standaard wordt geopend. Zelf ben ik meer gecharmeerd van een invoegtoepassing.

Als je er voor je eigen knoppen mee aan de slag gaat komen er vast wel vragen. Stel ze me gerust.

Succes! :thumb:

P.S.
In het document heb ik ergens de tekst "Office 2010 Custom UI Part" gebruikt.
Daar mag je ook "Office 2007 Custom UI Part" gebruiken.

Laatst bewerkt:
macroknop

Edmoor,ik heb geprobeerd de file te downloaden maar krijg steeds een waarschuwing dat dit zeer gevaarlijk is.
ps:ik heb geprobeerd door te gaan waarna de pc vastliep en ik niets meer kon doen, om de pc te sluiten heb ik na lang proberen toch de stroom moeten onderbreken.
ik heb na opstart de bestandjes die ik aantrof veiligheidshalve verwijderd (was ook al niet simpel)!!

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Met die bestandjes is niets aan de hand. Wellicht een wat overijverige beveiliging op je PC.

macrroknop

Edmoor, ik wacht op de installatie van excel 2010, daar zou dit terug in het programma zitten??
ps:indien niet laat ik nog iets weten bedankt voor de moeite.

mvg,Luc

Ook in Excel 2010 zul je het moeten doen zoals ik in de gemaakte voorbeelden heb aangegeven.

macroknop

Edmoor, bedankt voor de informatie,ik probeer het nog eens als de nieuwe versie is geintsalleerd;

mvg,Luc

kent Excel 2007 de "Werkbalk snelle toegang"?

In Excel2010 kun je nl door te kiezen voor "Werkbalk Snelle toegang aanpassen" en daarna "Meer opdrachten..." te kiezn wel macro's toevoegen aan de "Werkalk snelle toegang".

Dat is wat anders dan een knop aan het lint toevoegen, maar wellicht ook een oplossing voor Luc :)

@edmoor,

de oorspronkelijke vraag is: " hoe kan ik een zelfaangemaakte macroknop toevoegen aan de werkbalk"

En dat kun je op meerdere manieren interpreteren. Het is aan Luc wat hij ermee wil.
We hebben beiden een mogelijkheid geboden zijn probleem op te lossen.

Dat is precies waar ik een met plaatjes beschreven voorbeeld voor heb gemaakt voor Luc.

macroknop

Edmoor,het zal wel mijn onwetenheid zijn maar ik heb uw file te pakken gekregen (intussen excel 2010 NL geinstalleerd );
als ik de link in google aanklik krijg een blad excelexperts.com wat moet ik daar mee aanvangen (ben niet zo bedreven in deze zaken)
ik zie daar niets om uit te pakken.
Haije,sorry maar dit is chinees voor mij (ben niet zo slim).
ps:heb intussen de "Werkbalk Snelle toegang aanpassen"gevonden maar ik vind niet de mogelijkheid om idem excel 2003 de knoppen toe te voegen (of is dit niet mogelijk)?

mvg,Luc

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee wat er gebeurd waardoor je op excelexperts.com terecht komt.
Het enige wat ik je stuurde was een link naar dat Word document.

Luc,

klik op de tab Bestand
kies optie Opties
klik op "Werkbalk Snelle toegang"
kies onder "Kies opdrachten uit:" voor:Macro's

je ziet nu alle beschikbare macro's.
door dubbel te klikken op de gewenste macro, voeg je een knop toe aan de werkbalk snelle toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan