• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macroknoppen in de kantlijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

grietsenwijma

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Ik heb hier eerder ook een vraag over gesteld (inmiddels afgesloten)
Kern was dat ik de knoppen die de macro's van mijn bestand aansturen links in de kantlijn wil hebben, ook als ik naar beneden scroll

Lid Emields heeft mij toen een voorbeeldbestandje gestuurd hoe dat zou kunnen met userforms (zie bijlage)
Dit is een mogelijkheid waar ik direct enthousiast over was en ik zei dat ik er met try&error verder wel uit zou komen.

Helaas, dat is niet zo.
Ik krijg het wel voor elkaar om een userform te maken maar die moet dan ook gelijk perfect zijn.
Het lukt ma namelijk niet om een form dat ik eenmaal heb aangemaakt verder te bewerken.
Als ik internet afschuim vind ik alleen maar aanwijzingen hoe zo'n form aan te maken, en over het vervolg eigenlijk niks.

Wie weet waar zoiets goed is beschreven?

alvast dannk!

Bijlagen

Een Userform kan je gewoon weer openen in de VBA editor om verder te bewerken.
Wat lukt er dan niet?

Uiteindelijk lukt misschien alles, er gaat gewoon veel tijd in zitten om dit aspect van excel dat ik helemaal niet ken te doorgronden.
Ik ben best wel gedreven maar om er een halve vakantie aan op te offeren :shocked:
Vandaar mijn vraag

Ziet er erg nuttig uit!
Bedankt!

ik ga er mee aan de slag en ik markeer de vraag als opgelost.:thumb:

Is een leuke mogelijkheid die ik nog niet kende.
In dit specifieke geval ga ik hem echter niet toepassen
1e omdat ik de buttons aan de kantlijn links wil
2e omdat ik nu ik de optie userform eenmaal heb gezien heb bedacht dat ik met 3 zelfs 4 userforms wil gaan werken die de gebruiker afhankelijk van het soort bewerking dat hij wil kan oproepen.

...maar even zo goed bedankt, ik sla hem zéker op in mijn archief!

Je kan zo'n eigen lintmenu uiteraard ook combineren met Userforms.

Moet beslist kunnen!
Ik roep altijd dat de mogelijkheden van Excel grenzeloos zijn maar mijn kennis niet.

Ik ga proberen 1 ding tegelijk onder de knie te krijgen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan