Macromedia studio en pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Berichten
3.670
Ik heb zojuist macromedia studio mx geïnstalleerd en nu zijn al mijn pictogrammen van mijn plaatjes veranderd. Ik wil die pictogrammen het liefste weer normaal hebben.

Verder werd mijn bureaublad ook overhoop gegooid, maar dat heb ik weer teruggezet door alles te verschuiven.

Ik heb dit probleem eerder gehad en toen heb ik macromedia studio verwijderd en er niet meer opgezet. Nu wil ik echter dat het wel op mijn computer blijft staan.

Mijn vraag: Hoe kan ik alle pictogrammen weer het normale icoontje geven?

Alvast bedankt.
 
kan je een schermprint maken van die icoontjes?
het is nl vreemd dat dat gebeurt ik heb hier studiomx draaien en er verandert verder niks aan icoontjes etc
 
Ik heb een screenshot gemaakt. Hij is als bijlage.
 

Bijlagen

  • icoontjes.jpg
    icoontjes.jpg
    7,6 KB · Weergaven: 30
Geplaatst door rve123
Ik heb een screenshot gemaakt. Hij is als bijlage.

open dreamweaver en ga naar preferences, daar vindt je het onderwerp files firworks en zorg dat je bij edit>preferences>file types de juiste progjes instelt waar de files mee moeten openen
 
Begrijp ik het verkeerd of niet?

De bestanden woorden wel met het goede programma geopend (ingesteld via verkenner->extra->mapopties->weergave) alleen de pictogrammetjes kloppen niet.
 
misschien nog eens toepassen misschien staan ze daarna weer goed?
 
Het zou kunnen dat de icon cache beschadigd is. De oplossing is dan: de icon cache verwijderen en de pc opnieuw opstarten. Bij het opnieuw opstarten bouwt Windows de icon cache dan vanzelf opnieuw op.

Doe dus het volgende even (ik ga ervan uit dat je XP hebt, gezien de sectie waarin je vraag staat):

Zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen worden weergegeven (uitleg).

Start op in veilige modus (uitleg)
Verwijder:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Iconcache.db <- dat bestand
(Local Settings is een verborgen map, dus het is belangrijk dat verborgen bestanden en mappen worden weergegeven.)
Herstart in 'normale modus' en kijk of het probleem dan is opgelost.
 
Dat met die iconcache hielp niet, maar daarna heb ik macromedia fireworks en macromedia file extension verwijderd. Toen kon ik alles weer terugzetten en nu staat het weer goed.

De redenen van deze verwijderingen zijn:
Fireworks: Het icoontje van fireworks was verwerkt in het pictogram.
File extension: Dacht dat,dat er mee te maken kon hebben.

Misschien dat ik fireworks nog weer een keer ga installeren, maar voor het bewerken van plaatjes gebruik ik op dit moment photoshop. Dit werkt ook goed en volgens mij is dat uitgebreider ook (zeg maar als ik het fout heb).

Bedankt voor de hulp:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan