In Exel doe ik per dag meerdere handelingen elke keer maar weer opnieuw.....en ik vroeg me af....dat kan vast handiger.
Ik heb voor het aanmaken van nieuwe klanten een exelbestand. Deze bestaat uit 10 werkbladen. Het 1e blad bevat alle (in te vullen) gegevens mbt tot een nieuwe klant. De overige 9 bladen is een uitreksel ervan, voor elke afdeling zo zijn eigen gegevens.
Als alles ingevuld is, moeten 3 van deze bladen ieder na een afzonderlijk e-mail adres gezonden worden. Dus wat doe ik....ik kopieer het desbetreffende blad naar een nieuw document en zet deze klaar voor voor e-mail verzending. Dit doe ik dan dus 3 keer.
Met name voor de collega's zou het handig zijn als er een knop voor kwam, want die sturen nogal eens regelmatig dat hele bestand naar de 3 verschillende afdelingen.....en dat is nou net niet de bedoeling.
Wie o wie weet er een leuke oplossing voor?
Ik heb voor het aanmaken van nieuwe klanten een exelbestand. Deze bestaat uit 10 werkbladen. Het 1e blad bevat alle (in te vullen) gegevens mbt tot een nieuwe klant. De overige 9 bladen is een uitreksel ervan, voor elke afdeling zo zijn eigen gegevens.
Als alles ingevuld is, moeten 3 van deze bladen ieder na een afzonderlijk e-mail adres gezonden worden. Dus wat doe ik....ik kopieer het desbetreffende blad naar een nieuw document en zet deze klaar voor voor e-mail verzending. Dit doe ik dan dus 3 keer.
Met name voor de collega's zou het handig zijn als er een knop voor kwam, want die sturen nogal eens regelmatig dat hele bestand naar de 3 verschillende afdelingen.....en dat is nou net niet de bedoeling.
Wie o wie weet er een leuke oplossing voor?