Macro's aanroepen van buiten de DB

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredvanhezel

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2009
In een DB heb ik een 7 tal processen samen gevat in een zelfde aantal macro's, met de bedoeling deze op diverse tijden aan te roepen.
ik had deze macro's buiten de DB gesleept zodat het snelkoppelingen worden, deze kan ik dan aanroepen van uit de task manager (windows server 2008 ). Helaas werkt dit niet het starten via een snelkoppeling geeft een APPCRASH, geef ik een van de macro's de naam autoexec dan loopt het wel naar behoren, maar dan slechts dat ene proces.

Mijn vraag is kan ik de macro's aanroepen vanuit een externe app,of andere access db ?

Fred

Een access macro die uit zichzelf moet starten, moet de naam AutoExec hebben, anders zal hij niet starten. Maar je kunt natuurlijk altijd een AutoExec macro maken die de andere macro's aanroept. Ben je er volgens mij ook.

re

Deze oplossing werkt wel , zit ik alleen nog met het feit dat elke ( autoexec) macro op een ander tijd moet draaien.
ik denk maar dat een aantal db inricht waar in elke macro in een apparte db draait en de tbl onderling gekopeld is.

Als je code op een bepaalde tijd wilt laten draaien, moet je hem in een formulier o.i.d. hangen met een Timer event.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan