• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's aanspreken in welbepaalde volgorde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericeul

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Hallo,

ik vermoed dat onderstaande vraag niet zo evident is. (Hoewel ik op deze site al "straffere tabak" heb zien oplossen :-)

ik heb een worksheet met 4 knoppen die code activeert.
Deze 4 afzonderlijke knoppen moeten in een welbepaalde volgorde worden gebruikt. Eérst A, dan B, C en vervolgens D.
(Tussen het activeren van de knoppen moet de gebruiker input in welbepaalde cellen gegeven. Dan pas mag hij de volgende knop activeren).

Om te voorkomen dat iemand toch éérst bv knop B activeert, zou indien(A) nog niet geactiveerd is geweest er een message moeten verschijnen dat éérst code A moet geactiveerd worden alvorens men B kan activeren. De code achter knop B mag dus niet verdergaan.
Die message doen verschijnen is uiteraard geen probleem. Maar hem slechts doen verschijnen wanneer A nog niet geactiveerd is geweest....dat is voor mij one bridge too far.

Ik heb niet het geringste idee hoe dit in code om te zetten?
Heeft iemand tips?

Alvast bedankt

Iets heel simpel is in een cel weg te schrijven:

- een A als macro A uitgevoerd werd
- een B als macro B uitgevoerd werd
- een C als macro C uitgevoerd werd
- een D als macro D uitgevoerd werd

Vervolgens aan het begin van de macro checken wat er in die cel staat.

Wigi

Je zou alle knoppen standaard op visible = false kunnen zetten buiten de eerste knop. Dan kan je achter elke knop code zetten die de volgende knop "visible" maakt. Je drukt op a -> b komt te voorschijn, je drukt op b -> c komt te voorschijn,....

code die je kan gebruiken "naam knop".visible = true

ok, goeie tip.
Een cel, kolom of rij invisible maken lukt me wel . Maar een knop? Hoe doe je dat?

Dit helpt je misschien een beetje op weg

Mvg

Rudi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan