• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanssenli

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Hallo Allemaal.

Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb een beveiligd excel spreadsheet gemaakt met daarin een aantal macro's. Als andere mensen dit spreadsheet gebruiken kunnen ze dus geen wijzigingen aanbrengen, wat dus ook de bedoeling is. Echter ze kunnen wel de macro's openen en in deze macro's staat ook het wachtwoord vermeld. Zo kunnen ze dus toch de beveiliging omzeilen. Weet iemand hoe ik die macro's kan beveiligen zodat ze deze niet kunnen bekijken/veranderen?

:(

Maar dan kunnen ze toch nog de macro's bekijken? tenminste ik heb het geprobeerd en kan ze nog steeds gewoon openen..

Je moet wel een vinkje zetten bij; Project vergrendelen voor weergave en een paswoord invullen.

ja dat snap ik en dat heb ik gedaan, maar dan nog kan ik ze bekijken.. Zorgt dit VBA project beveiliging er nu voor dat je ze helemaal niet meer kunt bekijken of dat je er geen wijzigingen in aan kunt brengen? Wat is nu de precieze functie van deze optie dan?

Save het project eens en open het dan opnieuw, zonder paswoord valt er niets meer te zien van je VBA verhaal.

Laatst bewerkt:
Oke, dit laatste had ik nog niet geprobeerd.. :o

Het werkt in ieder geval!! :thumb: Thanks!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan