• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's Excel Help, MET SPOED!! aub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi DuckyInc,

Ben je met een opdracht voor school bezig of zo? Ik snap namelijk de verplichting niet dat je VBA moet gebruiken.

Richard
 
Beste DuckyInc,

In dat geval wil ik je alleen op weg helpen en geen kant en klare oplossingen bieden. Ik denk dat de andere helpers het met mij eens zijn, want jij zult je huiswerk moeten maken, niet wij. En anders leer je er ook helemaal niets van!

Dus:
Van de ene valuta naar de andere, daar geldt een verhouding voor. Bijv. 1 euro = 1,3 dollar.
Als je een bedrag in euro's hebt, dan moet je die met 1,3 vermenigvuldigen om aan de dollars te komen.
Zet 1,3 in een cel, kopieer deze, selecteer de cel met de euro's en ga via Bewerken - Plakken Speciaal > Vemenigvuldigen. OK. Pas het valuateteken aan.
Als je de macrorecorder aanzet (Extra > Macro > Nieuwe marco opnemen), dan kun je zien welke code je genereert.

Succes,
Richard
 
Beste DuckyInc,

In dat geval wil ik je alleen op weg helpen en geen kant en klare oplossingen bieden. Ik denk dat de andere helpers het met mij eens zijn, want jij zult je huiswerk moeten maken, niet wij. En anders leer je er ook helemaal niets van!

Dus:
Van de ene valuta naar de andere, daar geldt een verhouding voor. Bijv. 1 euro = 1,3 dollar.
Als je een bedrag in euro's hebt, dan moet je die met 1,3 vermenigvuldigen om aan de dollars te komen.
Zet 1,3 in een cel, kopieer deze, selecteer de cel met de euro's en ga via Bewerken - Plakken Speciaal > Vemenigvuldigen. OK. Pas het valuateteken aan.
Als je de macrorecorder aanzet (Extra > Macro > Nieuwe marco opnemen), dan kun je zien welke code je genereert.

Succes,
Richard

Dankjewel voor je hulp :)

Ondertussen heb ik de macro, maar hij blijft gekoppeld aan maar 1 kolom.
Hoe zorg ik dat de macro ook op andere kollomen kan toepassen?

Tevens moet ook de macro in de werkbalk.

Ben ook druk aant googlen hoor, maar zou fijn zijn als je kan helpen.
 
Post eens wat je hebt gevonden.
Kunnen we je een duwtje in de juiste richting geven.

@ Richard
Ik ben het geheel met je eens.
 
Post eens wat je hebt gevonden.
Kunnen we je een duwtje in de juiste richting geven.

@ Richard
Ik ben het geheel met je eens.

Ik heb inmiddels in een kolom 1,3 gezet, de dollarkoers.

Nu heb ik dit met een macro opgenomen, en dan op een ander kolom Speciaal plakken > vermenigvuldigen.

Dit werkt goed! Maar ik kan hem dan alleen gebruiken op 1 kolom, geen andere.
Tevens moet er ook een shortcut komen in de werkbalk, maar ik google nu even hoe ik de macro in alle kolommen kan gebruiken.
 
Ik heb inmiddels in een kolom 1,3 gezet, de dollarkoers.

Nu heb ik dit met een macro opgenomen, en dan op een ander kolom Speciaal plakken > vermenigvuldigen.

Dit werkt goed! Maar ik kan hem dan alleen gebruiken op 1 kolom, geen andere.
Tevens moet er ook een shortcut komen in de werkbalk, maar ik google nu even hoe ik de macro in alle kolommen kan gebruiken.

Je kunt toch verwijzen naar die cel?
Eventueel benoem je die cel.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Je kunt toch verwijzen naar die cel?
Eventueel benoem je die cel.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Ik heb de macro, wil op een kolom klikken, en dan moet hij met dat kolom de macro gebruiken.

Sub Macro6()
'
' Macro6 Macro
' De macro is opgenomen op 28-1-2009 door -.
'

'
Range("K3").Select
Selection.Copy
Columns("A:A").Select <-- Hier klopt het niet denk ik zelf
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlMultiply, _
SkipBlanks:=False, Transpose:=False
End Sub
 
Columns("A:A").Select <-- Hier klopt het niet denk ik zelf
Dat klopt.:thumb:
Je moet kijken naar de huidige kolom, dus ActiveCell.Column

De rest kan je zelf wel invullen,denk ik.

Gebruik ook geen Select en Selection.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Dat klopt.:thumb:
Je moet kijken naar de huidige kolom, dus ActiveCell.Column

De rest kan je zelf wel invullen,denk ik.

Gebruik ook geen Select en Selection.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Reeds heb ik "Range("ActiveCell.Column").Select" geprobeerd, krijg nu een foutmelding.
Select en selection verwijderen had geen resultaat.

Overigens heb ik al mijn andere vragen al opgelost :D alleen deze lastige nog, bedankt voor je hulp!
 
Laatst bewerkt:
Een aantal opmerkingen:
1. Geen aanhalingstekens gebruiken
2. ActiveCell.Column geeft een getal dat je
- of om moet zetten naar een letter
- of Cells moet nemen voor het gebruiken van de numerieke waarde van ActiveCell.Column
3. Je ziet dat Columns("A:A") de A-kolom 2 keer vermeldt en Range("ActiveCell.Column") geeft maar 1 keer een vermelding.
4. Herhaling: Geen select, selection oid gebruiken.
5. Gaarne de helpfunctie gebruiken en het eea proberen/uitpluizen. Zo heb ik het ook geleerd. Dus niet direct replyen dat het niet lukt maar zelf proberen. Dit voorkomt ook dat moderators een slot op de topic gooien.

Zo, nu kan je voorlopig vooruit.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
huiswerk is nogal licht uitgedrukt :p
maar je zou ons hier wel een grote dienst mee bewijzen (A)
 
eerder het laaste :p moet zo snel mogelijk af zijn daarom graag die hulp ;)
 
eerder het laaste :p moet zo snel mogelijk af zijn daarom graag die hulp ;)

Hm, ik neem aan dat het geen studie informatica is.:)
Hoe dan ook, als je gerichte vragen hebt, omdat je vastloopt dan kun je ze stellen.
Helpmij is niet bedoeld om schoolwerk/studiewerk te maken.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan