• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's Excel werken niet op netwerk

Rusty1979

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
72
In ons netwerk kan ik geen Excelbestanden gebruiken met macro's, omdat ik dan altijd deze melding krijg.
Nou lukt het wel als ik de bestanden lokaal ergens neerzet. Maar het is juist de bedoeling dat meerdere mensen ermee kunnen werken.
Ik heb al van alles gezocht op internet en ook tientallen zoekopdrachten op dit forum uitgeprobeerd, maar het lijkt wel alsof niemand anders dit probleem aangekaart heeft (wat ik me niet kan voorstellen).
Op dit moment hebben we 1 PC met Windows 10 waarop het nog wel werkt, maar niet op de PC's met Windows 11.
Ook heb ik geprobeerd om ons netwerk als vertrouwde locatie op te voeren in het Vertrouwenscentrum van Excel, maar dat lukt helaas niet.

Hoe kan ik deze macro's toch gebruiken in het netwerk, iemand een idee?
Schermafbeelding 2024-03-22 095120.jpg
 
Staat de macro wel in het document zelf?
Of in de personal.xlsb?
 
Plaats dan eens een voorbeeld van zo'n document hier.
Het document met de macro waar de melding naar verwijst is dan ook beschikbaar?
 
Alvast dank voor je moeite. Hierbij 1 van de bestanden die zo'n melding geeft. Ik heb wel even wat gegevens eruit gesloopt. Maar probeer maar op de knop ORF Verwerken te klikken, dat lukt niet eens als dit bestand in het netwerk hangt.
 

Bijlagen

  • OT 12.01 V4.0 Order Registratie Formulier (ORF) - helpmij versie.xlsm
    46,5 KB · Weergaven: 4
Het VBA project vraagt om een wachtwoord.
 
Dat document werkt hier zonder enig probleem, ook in het netwerk.
Ik kan zo geen reden bedenken waarom het bij jou fout gaat.
 
Misschien dat de beveiliging van het netwerk zelf dit niet toestaat...?
 
Staat het document misschien op Geblokkeerd in de eigenschappen?
 
De macro's zijn wel ingeschakeld in het Vertrouwenscentrum?
Staat daar bij Beveiligde weergave misschien iets aangevinkt?
 
alle vinkjes staan daar uit en bij macro instellingen staat VBA-macro's inschakelen (niet aanbevolen) geselecteerd
 
Dan heb ik helaas geen idee.
 
Wij kunnen toch helemaal niet zien of de padverwijzingen wel correct zijn ?
Zonder zicht op de VBA-code valt er niets te melden. Ik krijg wel een hoop foutmeldingen, dus erg robuust is de code niet.
 
Ik heb het inmiddels weten op te lossen.


Via Internetopties op de PC heb ik bij Lokaal Intranet ons eigen netwerk toegevoegd als vertrouwde website en daarna kon ik de macro's wel gebruiken. Het ligt dus, zoals ik al had verwacht, niet aan de Excelbestanden.

Bedankt iedereen voor het meedenken!
 
In Control Panel (Configuratiescherm)
 
En in welk onderdeel in configuratiescherm. Met configuratiescherm alleen weet ik niks
 
En in welk onderdeel in configuratiescherm. Met configuratiescherm alleen weet ik niks
Is het plaatje dat Tech8 plaatste duidelijk genoeg?
 
Terug
Bovenaan Onderaan