Ferdi01,
Ik weet niet wat je van plan bent om te doen met je macro's maar hoe diep wil je er in springen?
Ik ben zelf ook niet zo heel lang bezig met het programmeren van macro in excel mbv VBA (2 maanden). Maar het begint te komen, met de volgende stappen ben ik begonnen:
- Beetje spelen met de macro recorder, wat je allemaal ermee kan opnemen. Legio mogelijkheden.
- Hierna gedoken in de VBA code waaruit de macro bestaat. met linker alt+f11 kom je in de vba editor.Probeer altijd zelf
- Op dit forum en mbv google de problemen geprobeerd op te lossen waar ik tegen aanliep. Niks gevonden? dan vraag stellen op helpmij.nl.
- Ook veel vragen lezen welke jouw probleem niet aangaan om toch te kijken wat en hoe dingen opgelost worden mbv vba, tevens staan hier ook wel eens sites bij welke handige tips kunnen opleveren in het verloop vna jouw project

.
Probeer altijd zelf een oplossing te bedenken voordat je een vraag post, ten eerst is dan je vraag stelling een stuk duidelijker (en wordt je sneller beantwoord) en ten tweede snap je eerder het gene wat geantwoord wordt.
Tevens een attachment met de sites waarvan daan ik veel code snipplets en info haal.
Succes.
Groet,
Ferenc
Ps.
Er is geen vraag achterlijk genoeg om niet te stellen

.