• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's gebruiken in een beveiligde sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hooijdonk2000

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hallo iedereen,
als ik een blad met een macro beveilig, dan kan ik de macro niet meer gebruiken. Nu heb ik wel wat lopen zoeken maar vind alleen maar dat je hier dan weer een vantevoren ingesteld wachtwoord bij moet ingeven. Is het niet mogelijk om in een beveiligd blad macro's te gebruiken die geen hinder ondervinden van de beveiliging? De macro is een knop die een symbool invoegt, dus dat zijn niet echt enge zaken.

Bvd,
Ramon

in de Sub van de knop voeg je volgende code toe.
'EIGEN CODE vervang je door de code die er nu staat.

Private Sub knop_click()
Dim wks As Worksheet
Set wks = ActiveWorkbook.Sheets("Blad1")
wks.Unprotect 'uitzetten protectie

'EIGEN CODE

wks.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True 'terug aanzetten
End Sub

Een beveiliging is nu eenmaal een beveiliging, dus wat het wachtwoord betreft zie ik niet direct een oplossing.
Als je het wachtwoord weet, dan moet je dat wel bij "Unprotect" bijvoegen (zie help bij VB)

Laatst bewerkt:
Uit de help van Excel

ActiveSheet.Protect Scenarios:=True, UserInterfaceOnly:=True

UserInterfaceOnly Variant, optioneel. True voor beveiliging van de gebruikersinterface, maar niet van macro's. Als u dit argument weglaat, heeft de beveiliging betrekking op zowel macro's als de gebruikersinterface.

Aanvullende informatie
Als u de methode Protect met het argument UserInterfaceOnly ingesteld op True toepast op een werkblad en vervolgens de werkmap opslaat, is het gehele werkblad (en niet alleen de interface) volledig beveiligd als u de werkmap weer opent. Als u de beveiliging van het werkblad wilt opheffen maar de beveiliging van de gebruikersinterface ingeschakeld wilt houden nadat de werkmap is geopend, moet u de methode Protect nogmaals uitvoeren en dan het argument UserInterfaceOnly instellen op True.

Dank je wel!

Mijn excuses dat ik zo lang niks heb laten horen. Ik ben helemaal geholpen en wil eenieder danken voor hun hulp.
Ik ben er helmaal uit.

Groetjes,
Ramon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan