Macro's in Office XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Wij werken met Office XP en Win XP Pro.

Er zijn 5 afdelingen, die ieder een eigen menu in Word hebben, waaruit standaard invuldocumenten kunnen worden opgehaald.

Bij het opslaan van ingevulde documenten worden deze echter in de werkmap van de menu's opgeslagen in niet in de werkmap die onder opties per gebruiker is ingesteld (= H:\gebruiker\).

Aanpassen van de betreffende macro's heeft geen resultaat: dan wordt de standaard werkmap zelfs teruggezet naar C:\gebruiker\mijn documenten (de standaard office-instelling). De oorspronkelijke verwijzing naar de werkmap van de gebruiker (H:\gebruiker\) is dan zelfs verdwenen en moet weer worden hersteld.

Zelfs de ingehuurde VBA-programmeur snapte er geen barst van. Volgens hem werd zelfs het register iedere keer overschreven doordat de aanduiding DOC_PATH iedere keer wordt verwijderd als er wordt geprobeerd op te slaan.

Wie heeft de oplossing?

Misschien moet ik de vraag anders stellen:

Ik zoek een macro in Office XP waarmee ik via een pulldownmenuutje standaard documenten kan selecteren.
Dezelfde macro moet ervoor zorgen dat het gewijzigde document wordt opgeslagen in een andere werkmap (dus NIET de map waarin de standaard is geopend).

De clou in dit verhaal is dat de standaardbestandslocatie onder > extra > opties(meestal C:\mijn documenten) niet zonder meer kan worden aangepast (netwerkbeheer).

Opgelost!

De oplossing is als volgt:

In de macro staat een verwijzing naar het register. in het register staan onder current user\software\microsoft\office een aantal submappen, genummerd 8.0, 9.0 en 10.0. Deze blijken te verwijzen naar verschillende office-versies: 97, 2000 en XP.

De verwijzing in de macro gaf 9.0 aan; de office-versie waar mee wordt gewerkt is XP dus had hier 10.0 moeten staan.

omdat in 9.0 de verwijzing "DOC_PATH" niet voorkomt, wordt hiervoor de standaard office-instelling voor in de plaats aangemaakt: "C:\gebruiker\mijn documenten".

In de macro is de verwijzing naar 9.0 terechtgekomen omdat deze macro destijds waarschijnlijk onder office 2000 was aangemaakt. Na veranderen van de verwijzing in de macro worden de bestanden alsnog opgeslagen in H:\gebruiker.

Macro's uit office 97 of 2000 zijn dus niet zonder meer in office XP te gebruiken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan