macro's in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuipie

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Ik kan geen afbeeldingen meer toevoegen in microsoft word. Hij zegt dat de macro's niet ingeschakeld zijn. Hoe zet ik deze functie weer aan?

Bvd,

macro.JPG

Laatst bewerkt:
Al eens bij extra---->opties gekeken--->macro's of iets dergelijks?

Geplaatst door headout
Al eens bij extra---->opties gekeken--->macro's of iets dergelijks?
Ik heb bij extra-->macro-->macro's gekeken (Alt F8) maar ik weet niet wat ik daar aan kan en mag veranderen...

Ik ook niet, ik gebruik geen word.

Zal vanmiddag eens op mijn werk kijken waar ze word97 gebruiken.

Macro's

Hoi als het goed is kan je in Word bij Extra -> Macro -> Macro's je de macro's inschakelen, je kan dit ook via Alt+F8 doen, succes ':cool:'

Als ik Alt F8 doe en ik klik op de macro, insert picture, en klik daarna op uitvoeren, krijg ik de melding die ik hierboven vermeld heb. Met de foutmelding dat de macro dus niet ingeschakeld is...hoe schakel ik hem dan in?

Ik heb even zitten neuzen in Word... en ik heb niet hetzelfde probleem als dat jij hebt. Wel heb ik geprobeerd een macro in te voegen, wil jij een bestaande of eigen gemaakte macro invoegen?
Wat voor afbeelding wil je invoegen, gewoon een plaatje? En hoe wil je die invoegen.. kan je dat uitleggen? Misschien kan ik even verder puzzelen!

Groet Greg

ik weet niet hoe het kan maar plotseling kreeg ik de melding. Het is volgens mij een bestaande macro, weet eigelijk niet eens wat macro is.
Als ik alt f8 doe, zie ik wel een macro "insert picture" staan maar weet niet wat ik ermee moet
Ik wil gewoon een plaatje invoegen via invoegen-->figuur-->uit bestand
Ik kan wel een plaatje van i'net kopieren en in word plakken. Hoop dat je me kan helpen...

Hoi, als je invoegen object of insert object aanklikt is er de mogelijkheid het plaatje op je schijf te zoeken en in te voegen, je kan dan ook 2 opties doen, deze als bijlage invoegen of als plaatje.
Je krijgt dan een popup en daarin heb je een 2 tal tabbladen, kies tabblad bestand gebruiken, (use file) en dan bladeren (browse) op deze manier moet het goedkomen, zie ook bijlage die is toegevoegd

Bijlagen

Eh, het lukt niet :(
Als ik op invoegen-->figuur-->uit bestand klik, dan krijg ik meteen een melding dat de macro niet ingeschakeld is (foto van melding staat helemaal bovenaan deze site, mijn 1e bericht). Ik krijg dus ook geen popup waarin 2 tabbladen staan... :confused:

ow

Wat we kunnen proberen.
Is via Alt+F8 te proberen een macro in te voegen.
Je krijgt dan een popup (ik krijg hem in het NL, jij wrs in het engels) met daarboven als titel, Macro
Daarin heb je een drietal veldjes waar je het eea kan invullen, bij het onderste veld zie je de tekst: Macro's in met daarnaast een uitschuifveldje, daarin kies je Word-opdrachten. Dan krijg je een hele lijst in het veld daarboven, daarin kies je: invoegenobject, daarna krijg je een popup met 2 tabbladen, je kiest tabblad 2, daar kan je browsen naar het bestand dat je wil invoegen, en dan kan het in principe niet fout gaan, mocht je er niet uitkomen stuur dan ff een meeltje ':thumb:'

Zie ook het bestandje dat is bijgevoegd

Bijlagen

eh...ik snap wel wat je bedoelt..maar als ik op invoegen klik, zie ik het plaatje niet...Ik zie dan alleen text met de naam van het plaatje.
En als hij het wel zou doen he...moet ik dan steeds via deze omweg een plaatje invoegen? Zou erg vervelend zijn.
Als ik op de foutmelding (die ik eerder gaf) op help klik, vraagt hij om de office cd. Die heb ik nu niet bij de hand, dus ik zal binnekort wel ff die cd lenen en kijken of het dan verholpen is. Ik zou Word er ook nog opnieuw op kunnen zetten.
De bijlage die je gaf, heb ik geopend, maar er stond niks in, hij was leeg haha
Ik dank je voor de moeite en ik hoop dat het probleem verholpen is als ik de cd weer heb...

Groeten,

Owkeej,

da's jammer en voornamelijk errug balen.
Sorry dat ik de oplossing niet heb kunnen aandragen, een beetje een bummer.

Succes met het probleem.

En het had een eenmalige oplossing van het gehele probleem moeten zijn, eenmaal die stap en de macro zou ingeschakeld moeten zijn.

':('

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan