• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro's in .xlam werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als excel helemaal is afgesloten, en ik klik op dat bestand, dan gaat hij excel weer opstarten, opent excel met een blank scherm zonder iets, maar als ik het VBA scherm open, dan zie ik alle scripts erin staan, dus heeft hij (lijkt mij) het bestand geopend.
 
Dan heeft het echt moet toegang voor Excel tot die locatie te maken.
Kopieer die invoegtoepassing eens naar een map op een lokale schijf en voeg hem dan daar vandaan aan Excel toe.
Wel eerst de bestaande invoegtoepassing uitschakelen en Excel herstarten.

Werkt het dan wel?
 
Laatst bewerkt:
Wat staat er bij 'vertrouwde catalogi voor invoegtoepassingen' ?
 
Dit vond ik nog: op https://support.microsoft.com/nl-nl...lokkeerd-0952faa0-37e7-4316-b61d-5b5ed6024216

Als u vaak bestanden downloadt of bestanden rechtstreeks opent vanaf een vertrouwde cloudlocatie, zoals de website van uw bedrijf of een interne bestandsserver, kunt u de site instellen als een vertrouwde site in Windows, zodat macro's van de site niet worden gecontroleerd.

Belangrijk:
U vertrouwt alle macro's van deze site, als u ervoor kiest om deze instelling toe te passen. Doe dit dus alleen als u weet dat elk bestand dat vanaf deze locatie wordt geopend betrouwbaar is.

  1. Tik op de startknop of Windows-toets en typ Internetopties.
  2. Selecteer Internetopties zoals deze wordt weergegeven in de zoekresultaten en het dialoogvenster Interneteigenschappen wordt weergegeven.
  3. Selecteer op het tabblad Beveiliging Vertrouwde sites en selecteer vervolgens Sites.
  4. Typ de URL van de site of server die de Office-bestanden bevat met de macro's die u wilt uitvoeren en selecteer vervolgens Toevoegen.

Opmerking:
Als u URL's wilt toevoegen die beginnen met http:// of netwerkshares, schakelt u het selectievakje Serververificatie vereisen (https:) voor alle sites in deze zone uit.


  1. Klik op Sluiten en vervolgens op OK.

unblock.png
 
Laatst bewerkt:
@edmoor, zojuist uw voorstel geprobeerd de bestanden op mijn pc gezet (bureaubladachtergrond) toen werkte alles wel. Bestanden op de server werken alleen nog niet, maar het heeft inderdaad dus met de toegang tot de server te maken.

@snb, zojuist ook uw voorbeeld van #24 geprobeerd, dit was de oplossing !! :cool: Bij de internetopties de server moeten aangeven als een veilige locatie, en nu staat alles weer waar het hoort en werkt alles weer naar behoren !!

Allen dank voor het meedenken en uiteraard de geboden oplossingen !!! :thumb::thumb::thumb:
 
Laatst bewerkt:
Als ik het niet dacht. Mooi zo.
Deze vraag zal wel vaker komen.
 
best kans van dat deze vraag nog vaker gaat komen, nogmaals bedankt voor de geboden hulp !! :thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan