Macro's inschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Berichten
207
Hallo weer eens,

Ik heb een excel bestand welke ik via een klik op de knop, in een ander excelbestand, mail naar een kleine 50 tot 100-tal mensen individueel op naam verstuur.
Dit is een aanmelingsformulier voor deelname aan braderieën.
Dit wordt automatisch als bijlage meegestuurd in de mail.
Dit bestand is 1 sheet waar gegevens worden ingevuld. Daarna kan de deelnemer d.m.v. het aanklikken van een mailenvelop het excel bestand weer retour sturen naar mij.
Waar ik nu achter ben gekomen is dat wanneer mensen "macro's inschakelen" NIET aan hebben staan het dus niet lukt om de inschrijving retour te sturen, omdat ze een foutmelding krijgen:

# De macro invulblad.xlsm!Mail_Activesheet kan niet worden uitgevoerd De macro is wellicht niet beschikbaar ( is niet waar zit wel in het bestand ) of alle macro's zijn mogelijk uitgeschakeld.
Dit laatste zal bij de meeste helaas het geval zijn.

Hoe kan ik deze messagebox omzeilen bij die personen die minder goed in excel zijn en deze melding zien als: het werkt niet?
Ofwel ik wil dat de ingevulde inschrijving wel verstuurd wordt naar mij.
Is dit mogelijk??

mvg weer,

Frank
 
Neen, anders heeft deze beveiliging geen zin meer en kan eenieder bij elke gebruiker zomaar macro's inschakelen met alle gevolgen van dien.
Het enige dat je kan doen is de gebruikers erop wijzen dat ze macro's moeten inschakelen alvorens het bestand te kunnen gebruiken (eventueel met een duidelijke uitleg hoe ze dit moeten doen).
 
Hmmmmmmm, dank je wel warm bakkertje.
Was ergens al bang voor dit antwoord. Wel logisch je antwoord.
Thanks anyway. Vraag gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan