• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro's koppelen aan variabele bestandnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan Geven

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Berichten
6
Wij hebben een read only bestand (prijsopgaaf blanco) gemaakt waar we ook de benodigde macro's hebben gezet. Vanuit dit 'bronbestand' maken we een prijsopgaaf waarna het bestand wordt opgeslagen als "prijsopgaaf +NAAM KLANT".

Wanneer we "prijsopgaaf+NAAM KLANT" weer openen werken de macro's niet meer omdat er nog steeds het volgende staat:

Windows("prijsopgaaf blanco.xlsm").Activate

Het bestand heet echter geen "prijsopgaaf blanco" meer maar "prijsopgaaf + NAAM KLANT" Er zou dus het volgende moeten komen staan:

Windows("prijsopgaaf + NAAM KLANT.xlsm").Activate

Met macro's ben ik nog helemaal nieuw, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.. Ik kan het betreffende bestand ook mailen (als bijlage toezenden lukt niet omdat het bestand te groot is)
 
Gebruik dan ThisWorkbook als verwijzing naar de file.

En over het algemeen zijn Select's en Activate's niet nodig in VBA.

Wigi
 
Zou je je misschien nader willen specificeren? Hoe zou de code er dan uit moeten zien?

Bij voorbaat dank voor reactie.
 
Om cel A1 uit het eerste werkblad van het bestand uit te lezen bijv:

Code:
with activeworkbook
   c0=.sheets(1).Range("A1")
end with

of
Code:
with ThisWorkbook
   c0=.sheets(1).Range("A1")
end with
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan