Macro's vanuit office 365 online starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimdeBlaeij

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2017
Hoi,

Ik heb nu een programma gemaakt met vba dat een soort database is voor artikelen. Nou kwam ik er helaas achter dat je niet excel bestanden met macros online op office 365 kan zetten.
Is het mogelijk om via office 365 bij mijn macro te komen?

alvast bedankt,

a. Waar online zetten? OneDrive, Sharepoint, ...?
Ik vermoed OneDrive, maar (afhankelijk van abonnement) kan het (dus) ook op een andere locatie.
b. Hoe zet je het online? Kopiëren, publiceren (vanuit Excel), opslaan als (vanuit Excel)?
c. De foutmelding vermelden en waar/wanneer die ontstaat (bij het openen vanaf de cloud-locatie, bij het opslaan/publiceren, ...)

Tijs.

a OneDrive (kan ook ergens anders)
b heb zelf geprobeerd te uploaden
c Compatibiliteitsrapport

De volgende functies kunnen niet worden weergegeven in de browser:

• Objecten zoals besturingselementen van de werkbalk Formulieren, werksetbesturingselementen en ActiveX-besturingselementen

U kunt wel alle inhoud in deze werkmap bekijken als u het bestand in Excel opent.
Meer informatie

onstaat bij openen bestand

Laatst bewerkt:
Ah, het gaat dus om Excel via een webbrowser. Dat die niet overweg kan met macro's lijkt mij 'logisch' en dat je daar dus het programma Excel voor moet gebruiken, maar wacht even wat anderen daar over te melden hebben.
[Overigens gunstig (i.v.m. evt. macro-virussen) dat het wel toegestaan is om Excel bestanden met macro's erin op OneDrive te zetten.]

Tijs.

Ik heb even geprobeerd en het is wel mogelijk om het excel bestand te uploaden, maar het dan lokaal bewerken

Dat is precies wat er ook al in je schermafdruk staat: Je kunt het uploaden en als je de macro's etc. wilt uitvoeren, dan moet je het bestand (eerst) downloaden en (dan) openen in Excel. Je vorige posting voegt dus niets toe aan wat al bekend was.

Tijs.

support voor vba ontbreekt nog in de webinterface van Office. Geen idee of (en wanneer) dit in de roadmap staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan