• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro's vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoffkoss

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
Ik heb een aantal vragen over het maken van een macro

Ik wil graan een bestand (offerte) met 1 druk op de knop opslaan in een andere map (orders)
hierbij moet het Woord Offerte veranderd worden in Order en een order nummer toegevoegd worden.

Dit ordernummer met bestandsnaam wil ik in een apart bestand eveneens opslaan waarbij het ordernummer optelt.

Dit wil zeggen
Ik heb een Offerte: winkelwagens.XLS
met een druk op een button waarbij een macro is toegevoegd wordt deze offerte opgeslagen in mijn ordermap
C:\Users\bedrijf\Orders\winkelwagens.xlsm

In het Order bestand Cel B2 moet het woord OFFERTE aangepast worden naar ORDER. en moet er een ordernummer aangemaakt worden

Dit moet vanuit een 3e bestand Orders gehaald worden.
In dit bestand moet dus een reeks aangevuld worden met cijfers zoals:
a1: 1
a2: 2
a3: 3
enz.

Het liefst wil ik ook dat er bij de ordernummers de naam van de order erbij komt te staan zoals:
a1: 1 b1: winkelwagens
a2: 2
a3: 3
enz.

En dat als je op de naam of ordernummer klikt je het bestand opent van de order.

Zijn veel dingen maar hoop dat ik al met sommige van bovenstaande dingen geholpen kan worden

Dus
1. Hoe sla je een offerte op als order in een andere map (hierbij dat je de offerte verwijdert)
2. hoe kan je een reeks automatisch laten doortellen? dus a1 = 1, a2 = 2 en dat dan automatisch in a3 =3 gezet wordt en dan verder naar a4=4 door een macro

Beste Sjoffkoss ;)

Waarom 3 bestanden gebruiken :confused:

Kijk eens naar dit bestandje.

In tabblad 2 worden de gegevens geschreven waarvan in cel C5 de bestandsnaam komt te staan.
Tabblad 3 wordt gebruikt als sjabloon.

In tabblad 1 zie je in cel A1 het pad staan, naar waar het moet weggeschreven worden.
Met de knop op "Werkblad Wegschrijven" wordt tabblad 2 weggeschreven naar het bastand in cel A1.
Dan wordt er gevraagd om tabblad 2 te verwijderen klik dan op OK
De bestandsnaam wordt opgeslagen in kolom X en kan dan via de lijst onder de knop "Werkblad ophalen" terug gevonden worden.
Klik je op de knop "Werkblad Ophalen" dan wordt het werkblad opgehaald met de bestandnaam die in de lijst in cel H12 staat.
Met de knop "Nieuw Tabblad Aanmaken" voegt men opnieuw tabblad 2 tevoorschijn, dat een kopie is van Tabblad 3.

Hopelijk kan je hier mee verder.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

@Danny, er zit nog een klein foutje in je bestand, de middelste knop moet toegewezen worden aan de macro ophalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan