• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro's werken niet meer in gedeelde documenten via sharepoint/teams

Status
Niet open voor verdere reacties.

mw22

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2022
Berichten
6
Hi

misschien kan iemand mij helpen.

Als organisatie zijn wij overgegaan naar Teams en staat alle data nu dus daar.
Wij werken met een aantal excel files met macro's die informatie uit een werkmap (foto's) moet verwerken in een ander bestand.
Nu werkt echter de macro niet meer wanneer deze algemeen is. De enige optie is om per persoon een link van die werkmap aan de persoonlijke Onedrive toe te voegen en dan een individuele versie van de template te maken.

Is er iemand die weet hoe ik de onderstaande code meer generiek kan maken zodat die lokale verwijzing weg kan? Het gaat om het stukje dat roodgemarkeerd is

Sub Insert_Pict3()


Dim Sh As Shape
With Worksheets("Stands & Displays")
For Each Sh In .Shapes
If Not Application.Intersect(Sh.TopLeftCell, .Range("a21:a5000")) Is Nothing Then
If Sh.Type = msoPicture Then Sh.Delete
End If
Next Sh
End With


Const Afb_map = "\\C:\Users\WillemsM\OneDrive - elho\2016_packshots ean LR"
myarray = WorksheetFunction.Transpose(Range("b21", Range("b" & Rows.Count).End(xlUp)).Value)
ActiveSheet.Protect False, False, False, False, False
If Not IsArray(myarray) Then Exit Sub
On Error Resume Next
lRow = 21
For lLoop = LBound(myarray) To UBound(myarray)
Set sShape = ActiveSheet.Shapes.AddPicture(Afb_map & myarray(lLoop) & ".jpg", msoFalse, msoCTrue, _
Cells(2, 1).Left + 19, Cells(lRow, 2).Top + 8, 50, 50)
lRow = lRow + 1
Next lLoop
End Sub
 
Probeer het eens zo:
Code:
Const Afb_map = Environ("Userprofile") & "\OneDrive - elho\2016_packshots ean LR\"
 
Laatst bewerkt:
Folder moet inderdaad “gesynced” zijn met je verkenner. Het vervelende is dat personen verschillende rechten kunnen hebben in een folder. Dan is het complete pad anders.

Om het correcte pad te vinden zou ik application.filledialog gebruiken. Iedere persoon kiest daarmee zelf zijn pad.
 
In principe zou dit gelijk moeten zijn voor iedereen want de werkmap en template staan beide op de vrije teamsmappen en voor iedereen in de organisatie toegankelijk.

Folder moet inderdaad “gesynced” zijn met je verkenner. Het vervelende is dat personen verschillende rechten kunnen hebben in een folder. Dan is het complete pad anders.

Om het correcte pad te vinden zou ik application.filledialog gebruiken. Iedere persoon kiest daarmee zelf zijn pad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan