Macro's Word 2013 delen met gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheParadoxHD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2012
Berichten
1
Beste helpmij forum leden,

Een gebruiker heeft offertebrief met macro's voor automatisch invullen van vaste gegevens door middel van sneltoetsen.
Nu heeft hij dit opgeslagen als sjabloon en op een netwerk share op de server gezet.
Hij geeft aan dat hij zelf de macro's wel kan gebruiken als hij het document van de share afhaald maar zijn collega's niet.
Ik ben ingelogd op de server en heb het bestand bekeken maar de bestanden op de share hebben niet de macro's inbegrepen.
Dit is natuurlijk de reden dat het voor de andere gebruikers niet werkt.
Nu was mijn vraag, hoe kan ik dat sjabloon op een share delen dat de macro's wel werken voor andere gebruikers?
Moet ik dan het sjabloon lokaal bij elke gebruiker in de Word User Template folder zetten aangezien dit de standaard locatie is waar Word kijkt voor sjablonen met macro's of kan dit ook anders?

Macro.PNG

Zie bijgevoegde foto.
Hieruit kon ik zien dat het bestand geen macro's bevatten.
 
Check het eens op een andere manier, want mogelijk wordt het document niet vertrouwd door Word, heb je de gele balk met "Bewerken inschakelen" of rode balk gemist bij het openen etc.:

a. Open het .dotm bestand
b. Indien van toepassing: Indien Beveiligde weergave een melding geeft, klik op de "Bewerken inschakelen"-knop, op gele balk.
c. Open met Alt+F11 de Visual Basic editor en kijk of er macro's/vba-code in staat.
Indien dit geen VBA-code laat zien én Beveiligde weergave was van toepassing, sluit het .dotm document en doe a. t/m c., maar houd bij b. de Shift-knop vast terwijl je op "Bewerken inschakelen"-knop klikt.
[Achtergrond Beveiligde weergave: hier.]

Als dit allemaal geen Macro's/VBA-code laat zien, dan heeft je collega het verkeerde op het netwerk gezet óf hij gebruikt een andere methode, zoals die van Bouwstenen of AutoTekst (zie deze discussiedraad waar in posting #5 een methode wordt gegeven daaromtrent).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk staan de macro's in de Normal.dot(m) van de collega die de sjabloon gemaakt heeft. Als hij die module kopieert naar de sjabloon, en die sjabloon dan opslaat staan de macro's in de sjabloon en kan iedereen ze gebruiken. Hoef je verder niet moeilijk over te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan