macro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie123

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Beste forumleden
ik heb een bestand gemaakt in 2007 en opgeslagen als access 2003 als ik die op een andere computer open met access 2003 werken de macro's niet meer.
wat kan ik hier aan doen?
wat ik op internet tegen kom is ze op de andere computer opnieuw maken maar ik hoop dat er een betere oplossing is.
grt ronnie

Niets. Macro's raak je kwijt bij een Downgrade. Gebruik geen macro's, maar VBA en verstuur de VBA code apart naar de persoon die de 2003 versie gebruikt. Die kan de modules dan importeren, en opnieuw koppelen aan de knoppen, keuzelijsten etc.

Laatst bewerkt:
VBA code apart versturen zoals OctaFish oppert is nergens voor nodig.

Zet iddin je access 2007 bestand al je macro's om naar VBA code.
Sla het bestand op als Access 2003 bestand et voila.

Tardis

Ben benieuwd hoe Tardis de ingebouwde macro's wil converteren naar VBA.... Ik zie (bijna) alleen maar geconverteerde bestanden op het forum waar alle macro's uit verdwenen zijn. Vandaar mijn tip om ze apart mee te sturen en te importeren. Maar macro's zijn wat mij betreft zowiezo een drama, dus ik hou mij daar verre van :)

@OctaFish,

ik heb het nergens over het converteren van ingebouwde macro's.
Daarnaast opper je zelf om eea over te zetten naar VBA en de VBA code apart door te sturen.

Weet je zelf wel wat je nu eigenlijk wil zeggen?
Zo te lezen niet.

Tardis

hallo michel en tardis
ik heb de macro's geconverteerd maar hoe zet ik deze op een goede manier achter een knop?
als ik dit met kopieren en plakken doe krijg ik een fout melding van
compileerfout exit function is niet toegestaan in sub of property.
de code ziet er nu zo uit
Code:
Private Sub Knop4_Click()
On Error GoTo ga_verder_Err

DoCmd.Close acForm, "opstart_scherm"
    DoCmd.OpenForm "Adressenlijst", acNormal, "", "", , acNormal

ga_verder_Exit:
    Exit Function

ga_verder_Err:
    MsgBox Error$
    Resume ga_verder_Exit

End Sub
grt ronnie

Procedures werken op dezelfde manier als macro's: je moet ze aanroepen d.m.v. een gebeurtenis. Wat we meestal doen als we een VBA procedure maken, is die gelijk bij het Click event zetten, zoals je voorbeeldcode. Dan zou hij ook moeten werken. Met dit onderscheid: een procedure (Sub ... End Sub) is niet hetzelfde als een functie Function .. End Function). Je kunt in een Sub geen verwijzing opnemen naar Function commando's, en omgekeerd. Exit Function werkt daarom alleen in een Functie, en Exit Sub werkt alleen in een Sub procedure. Ik zou zeggen: kijk met deze informatie waar het fout gaat in jouw code :)

hallo michel
ik kom er niet uit zou je me verder kunnen helpen,hoe komt het achter de knop uit te zien.
grt ronnie

Als ik er even vanuit ga dat jouw code zou moeten werken, dan zo:

Code:
Private Sub Knop4_Click()
On Error GoTo Fout_Err

DoCmd.Close acForm, Me.Form.Name
    DoCmd.OpenForm "Adressenlijst"
    Exit Sub

Fout_Err:
    MsgBox Err.Number & " - " & Err.Description
End Sub

michel bedankt het werkt
ga het nu zelf met de andere macro's proberen
grt ronnie

hallo Michel wat is hier fout aan
Code:
Private Sub Report_Close()

DoCmd.Close acReport, "Adresetiketten Adressenlijst F Query"
    DoCmd.OpenForm "Adressenlijst", acNormal, "", "", , acNormal

End Sub
krijg de melding
u kunt deze actie niet uitvoeren terwijl een formulier of raport gebeurtenis wordt verwerkt
grt ronnie

Kijk eens goed.... je probeert een Close actie uit te voeren op een rapport bij de gebeurtenis Close.... Ik neem tenminste aan dat je hetzelfde rapport probeert te sluiten. De code om het formulier te openen is wel goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan