• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macrovraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basedude

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2005
Hallo,

Ik heb een macro geschreven waarin automatisch een bestand wordt geopend.
aangezien het een tekstbestand betreft opent Excel automatisch de wizard Tekst importeren.
Nu wil ik, om de macro verder te laten draaien de pop-up beantwoorden met Voltooien zodat hij meteen
verder gaat maar dat lukt me niet. Met Application.DisplayAlerts lukt het me niet.

alvast bedankt,

Basedude

en nog eentje

Tweede probleempje:

Ik moet op het eind een filter instellen op weeknummercriteria. Aangezien dit bestand het gehele jaar gebruikt moet worden vraag ik middels een pop-up om welke weken het gaat. Bij het instellen van de criteria voor de filter loopt ie echter vast als ik de input van de tekstbox wil opvoeren. Hij selecteerd op de naam van de input van de tekstbox maar ik wil dus filteren op de waarde van de teksbox.
Dit heb ik voor de tekstbox:

week1 = Eerste_week.TextBox1.Text

en dan moet ie filteren op de waarde van die week 1 en niet op de tekst week 1.

Alvast bedankt,

Basedude

Ik zie het probleem niet echt. Neem je macro op wanneer je naar menu Data -> Externe gegevens importeren. Doorloop de zooi. Zet je macro recorder weer uit.
Verander de bestandsnaam door een variabele zodat je elk bestand daar neer kan zetten en je filters kan je later ook nog gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan