Maffiagame maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterh60

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2009
Eigen Game Maken.

Beste Lezers ,

Ik wil me eigen game maken maar heb er nog niet echt verstand van.
Voor mij mag het wel 10 jaar duren als die er maar komt.

Mijn idee :

Het Speelt zich af op een Cruise Schip.
De online spelers kunnen daar een eigen kamer vorm maken en de kamer inrichten.
Je krijgt 100 cr elke week en daarvoor kan je meubels kopen.
Je kan ook extra dingen zoals Pro en dan krijg je extra cr en nog meer dingen.

Zouden jullie willen posten wat ik allemaal nodig heb ?
Ik heb 200 euro er voor weggeschoven en ben bereid meer te doen.
Ik heb eigenlijk nog geen naam dus kom maar op.

Groetjes

Pieter ,

Bedoel je online of dat je het in de winkel wilt kopen?

Indien web-based. Dus gewoon met plaatje's op internet kan ik je wel meer vertellen... Voorbeelden:
Travian
Banditi
Tribalwars e.d.

Laatst bewerkt:
Hpff.. Al de zoveelste die ik moet teleurstellen

een game maak je niet alleen en ook niet meer 200 euro
je hebt waarschijnlijk geen kennis
ik weet niet hoe oud je bent maar waarschijnlijk weet je nog niks van de programeertaal
hoe je moet texturen, moddelen, engine's enz
Opleiding game maken zou je van pas kunnen komen o.i.d
en in nederland word het zowieso niks waarschijnlijk
en geloof me, na een avond c++ o.i.d stop je er meteen mee :evil:

Als nog succes

Lol ik d8 het niet :P
Als er van die popijopies zijn die plukken het gewoon van internet af
ik kan ook wel zon compleet .PHP spel downloaden en online zetten en bewerken ;)

Ja, er staan er genoeg op internet zowel gratis als betaald... Maar het leukste is toch om het zelf te maken zodat je weet hoe je het gescript hebt! Ik ben ook zelf eens begonnen met een game (PHP) maar na 3 weken had ik er genoeg van. Ik denk dat ik wel een half jaar nodig had om het hele spel te maken. Ik houd het wel gewoon bij website's maken!

Ik ben nu ook bezig met een .php gamepje aleen lukt het nog niet schokwave wil niet laden :P

Tot morgen maar weer iedereen * gaap *

Zoiets als mafiaway lijkt me ook wel leuk ,
Is hier een makkelijke manier voor om te maken ??

Ik heb al zolang de droom om een eigen maffia game te maken. Zo iets als http://www.mafiaway.nl
Maar ik ging een beetje google en kwam ik uit bij die gratis Maffiagame site makers :S
Daar heb je niks aan ten eerste : Er staat alleen maar Reclame op je site 2. Overal moet je voor betalen.
Dus toen dacht ik : ik maak gewoon een eigen !
Als had ik me niet gerealiseerd dat je er kennis voor moest hebben Enzovoort.
Dus hierbij vraag ik wie wilt mij helpen?
Ik heb al 200 euro gespaard voor eventueel een Site / Server ??

Bij voorbaat bedankt !

Laatst bewerkt:
1. zo'n spel vereist veel kennis en geduld. ik raad je aan om eerst maar eens wat kennis op te doen, zonder kan je namelijk al helemaal niks... 2. in je eentje kan je zoiets niet of nauwelijks onderhouden, je moet gamemaster zijn, mails beantwoorden, vragen beantwoorden, updates uitvoeren.. etcetera. 3. voor 200 euro kan je vrijwel niks... je kan er wel een leuk hosting pakket voor kopen, maar als je een populair spel wilt/maakt heb je hier niks aan. 4. de mensen die het verstand en geduld hebben om je eventueel te helpen bij het maken van zo iets, zullen hoogstwaarschijnlijk zelf zo'n site aan het maken zijn en hebben geen tijd om zoiets uit te leggen, aangezien dat minstens maanden gaat duren. verwacht ook niet dat iemand je gratis zon heel script gaat voorkauwen.

als ik je tips mag geven, ga lekker doorsparen, ga een beetje oefenen met wat scripting languages en het maken van websites, en ga over een aantal jaar lekker aan de slag als je wat kennis hebt opgedaan. geloof me, achter die sites zitten vaak redelijk grote teams of bedrijven, en zijn meestal geen eenmanszaakjes.

Zelf een game maken is vrij simpel je moet kennis hebben van php.
en Mysql

ik ben begonnen met mijn spel op me 9de en ben nu all 9 jaar verder en nog ben ik bezig maar het is al tijdje af de basis dan dagelijks update ik nog en binnenkort ga ik dan echt beginnen met me spel

als ik het kon op me 9de kan jij het zeker ook maar je moet het wel leren.
en proberen geen bugs / Geen lekken achter te laten want elke bug of lek kan fataal zijn voor je spel

Zoals de bekende +/- bug dat iemand ineens -7 miljoen staat
of de bekende mysql Injecties of de bekende bots die je weer met apache kan weren!

Maar je kan zeker wel in je 1tje een game maken!

kijk eens op http://criminalsfanaat.nl | http://criminalspoint.nl | http://webscripters.be
daar staan veer tutorials en tips en complete games

let wel op daar krijg je geen copyright meer op dus als je spel gehackt is ben je alles kwijt

Tja, als je de bovenstaande dingen weet dan wel ja :P:thumb:

@poster,

je hebt al bewezen (door je vraag nu al te veranderen) dat je kennelijk geen geduld hebt om zoiets te maken.... eerst wou je zelf een maffiaspel maken, en een week later heb je alweer een nieuw plan...

ga eerst een uitdenken wat je nou echt wilt, kijk een maand later of je nog steeds datzelfde wilt, en ga dan pas een beetje leren en beetje bij beetje alles maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan