Mag Dell dit doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

banaantje12

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Ik heb hier een NIEUWE Dell Dimension E521 staan.
Niks geweizigt. Zit een AMD Athlon64 X2 4000+ Dual Core processor in.

Heb Vista Home Premium erbij gekregen. 32-bit versie.
Dus ik met de helpdesk contact opgenomen. Vragen naar een 64-bit versie.
Die weigeren ze mij te geven. Zeggen bestel maar een CD. Dus ik zeg waarom? Die horen jullie mij te geven, gratis dus. Helpdesk zegt waarom? Ik ga hier niet verder mee in discussie met u. En hing toen op.
Ze zijn toch verplicht mij de software te leveren die bij mijn hardware hoort?

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Nee, ze zijn niet verplicht om bij een 64Bits processor ook 64Bits Windows mee te geven.

Waarom zou een 32Bits versie niet goed zijn dan?
Ze zijn dat helemaal niet verplicht en daar komt bij je weet van te voren toch wat je koopt.

Ben geen fan van Dell.
Maar Dell is wel een bedrijf dat meedenkt en openstaat voor suggesties.
Het is een van de bedrijven dat gewoon XP ook weer in het leveringsprogramma heeft opgenomen.

Dus ze zijn wat dat betreft goed bezig.
Maar wanneer de klant niet leest wat hij besteld, wordt het moeilijk natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Indien er in je bestellijst staat dat er windows 32 bits bijgeleverd wordt dan heb je geen poot om op te staan.

Dat raad ik je sowiezo aan als je het alleen om het internetten en mailen gaat:thumb:

Ik hing niet op maar hun! Hun wouden niet in discussie!
Als het niet gaat werken dan is ubuntu mijn keus =D

Sorry, verkeerd begrepen.
Maar dan nog, er stond heel waarschijnlijk 32 bits besturingssysteem bij, en 32 bits draait prima op een 64 bits processor.

Sorry, verkeerd begrepen.
Maar dan nog, er stond heel waarschijnlijk 32 bits besturingssysteem bij, en 32 bits draait prima op een 64 bits processor.

eerlijk gezegt heb ik bewust voor 32 bits gekozen aangezien daar veel meer software support voor is;)

Vooral omdat je voor 64 wel support hebt maar er word niet gebruik gemaakt van die technologie,,

een 64 bits processor kan gewoon grotere berekeningen in eenkeer uitrekenen terwijl een 32 bits bijv daar 2x een berekening voor moet maken,,
alleen zijn er bijna geen programa`s die gebruik maken van berekeningen die groter zijn dan een 32 bits aankan, je kunt er wel programa`s opdraaien alleen jah zoals ik al zeg word er gewoon geen gebruik van gemaakt en schiet het alsnog niet op;)

Banaantje12,

Ik kan je vertellen hoe het zit. Zowel via de telefoon als via internet ben jij degene die de bestelling doet. Dit houd in dat je zelf verantwoordelijk word gehouden voor de keuzes die je maakt. Als je bji Dell koopt KIES je ervoor hun systeem te kopen. dit doe je met het basis systeem dat zij aanbieden met de eventuele mogelijkheden tot aanpassen. denk aan een andere videokaart etc. Op het moment dat jij betaalt bij Dell, aanvaard je het systeem dat zij je leveren. Met andere woorden je keurt het wettelijk goed dat dat je systeem word. De wetgeving is ook zo dat Dell jou in staat moet stellen om nog een bedenkperiode te hebben. Als je hun voorwaarde bekijkt zie je dat je binnen 7 dagen bij Dell het systeem retour kan sturen danwel "gebreken"aan het systeem te melden. Ik ga ervan uit dat je dit niet hebt gedaan. Met andere woorden. Bij aanschaf van het systeem ben je akkoord gegaan met de 32 bit versie van windows en dat je nu zelf de 64 bit versie wilt verplicht Dell niet tot het moeten leveren.

De les die hieruit geleerd kan worden is dat je voordat je een koopovereenkomst afsluit, al zeker weet dat hetgeen je koopt, hetgeen is dat je wil

Wehnig kaans Fraans. Dat zijn ze niet verplicht nee. En al ZEKER niet als er op de site staat dat je er een 32-bit versie bij krijgt. Dan is het gewoon niet zo slim om niet te lezen.

Dus het antwoord is: nee, je moet maar rooien met de riemen die je hebt :p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan