Mag dit gewist worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road Dogz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Hallo,

Ik heb in deze map "C:\Documents and Settings\All Users.WINDOWS\Application Data" bestanden staan die 7 Gb in beslag nemen. Kan dit kwaad als ik dit allemaal wis? Mijn c partie bevat alleen het OS, programma's zoals office,dreamweaver,games.... Staan op een andere partitie.

Wanneer je dat wist, ben je al je instellingen ed kijt van al je programma´s.
Persoonlijk ben ik daar best aan gehecht.
Maar het is bij jou wel erg veel, moet ik zeggen.

Iemand anders nog een ideetje?

Persoonlijk zou ik er ook af blijven, enkel als je met ruimtegebrek zit zou je al de folders onder application data kunnen aflopen, er op rechtsklikken en via de properties opties de grootte van elke folder kontroleren. Misschien vindt je er ééntje die wel heel veel ruimte in beslag neemt. Als dat van een programma is wat je zelden gebruikt of zelfs niet meer op de pc hebt staan zou je t kunnen wissen. Ik zou voor alle zekerheid eerst een copy van de folder maken en tijdelijk ergens apart opslaan. Dan kan je, als je problemen zou ondervinden bij een bepaald programma nog steeds een copie terugplaatsen. Indien dat niet t geval kan je m wissen en spaar je weer wat ruimte op je harde schijf.

Ik vind het inderdaad ook veel, dit is plots zo gekomen. Ik kreeg ergens een melding dat er niet genoeg schrijfruimte was. Deze partitie is maar 20 Gb maar daar heeft altijd maar rond de 10 opgestaan. Ben toen gaan checken en deze map bleek dus veel groter te zijn geworden (zonder iets geïstalleerd te hebben). Heb wel een tijdje terug last gehad van hardnekkige spyware die met veel moeite verwijderd is, weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Ik zou nooit in de map C:\Documents and Settings gaan zitten verwijderen. In feite is het een weerspiegeling van je register.
Wat me wel opvalt is het account "All users.WINDOWS". Heb je al je accounts soms verdubbeld staan met .WINDOWS?
Dat is meestal het gevolg van een herinstallatie op de C-partitie zonder die partitie eerst te formatteren.
Windows XP lost dat op door de bestaande accounts te voorzien van de toevoeging .WINDOWS om de nieuwe gegevens tijdens de installatie kwijt te kunnen.
Als dat zo is, zou je systeem op termijn wel eens instabiel kunnen worden.

@ Boeing 737

Dat is nieuw voor mij :confused: . Ík ben er 100 % zeker van dat de c partie geformateerd was voor de installatie (dit heeft ie gedaan tijdens de installatie, die keuze kan je maken). Maar van die dubbele accounts???. Als ik verborgen bestanden op weergeven zet krijg ik de volgende mappen in "documents & settings"

Map (mijn naam)
Map (al users)
map (default user)
map (al users.windows)
map (default user.windows)

Ik ben de enige die deze pc gebruikt (ook maar 1 account normaal). Ik weet niet waar die andere voor staan????

Dat je eigen gebruikersnaam niet is "verdubbeld" met .WINDOWS spreekt mijn veronderstelling tegen. Blijft het een feit dat XP een "noodgreep" heeft uitgehaald met die twee andere accounts. En juist in één daarvan heb jij die 7 Gb zitten. Er moet iets gebeurd zijn waardoor XP de accounts "Default user" en "All users" nog een keer heeft moeten aanleggen. :confused:

NB: je hebt geen "LocalService" en "NetworkService" bij je accounts staan?

Is er een manier om dit op te lossen buiten die partitie niet opnieuw te formateren? Niet dat het een ramp is om opnieuw te formateren. Deze partitie bevat alleen xp + een paar kleine programmatjes dus zo veel werk gaat het niet zijn. Mijn andere software staan op andere partities en daar hoef ik dus niks aan te veranderen of zit ik hier fout? Toch raar want ik ben er zeker van dat die partitie geformateerd was. Zal misschien snel formateren gekozen hebben toen alhoewel dat niet mijn gewoonte is....

Als je tijdens de Setup van XP op de "L" hebt gedrukt, is je partitie geformatteerd. Maar het lijkt er echt op, dat het niet is gebeurd. Ik zou in jouw geval, zeker nu je andere data veilig is gesteld, opnieuw "schoon" installeren.

En het kan dan zijn dat je enkele weer moet installeren van de andere progs op D i.v.m verwijzigingen naar register

Ik heb ook nog een image op dvd van een vorige installatie van xp (met SP2). Dezelfde progs als nu waren toen ook geïnstaleerd alleen zat er toen een grafische kaart van ATI in en nu eentje van nvidea, dus ik ga eerst dat eens proberen, dan kan ik die problemen met registerverwijzingen misschien vermijden.

Bedankt voor de hulp :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan