Mag ik IE er gewoon afgooien ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koala2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
IE start vanzelf talloze sessies op (verborgen, zonder dat ik hem opzet) en pakt dat bijna constant de volle 100 % van mijn CPU in. Ik KILL de iexplorer processen en dan gaat het enkele fracties van seconden naar beneden wat het CPU ik betreft maar ze komen er spontaan weer aan. IK ben die MS toestanden beu en zou IE er gewoon willen afgooien (Ik surf zelf sowieso enkel met Firefox of Chrome) maar aangezien IE deel uitmaakt van Windows vraag ik me af of de hele OS daarmee niet lamgelegd zal worden ?

Internet Explorer zit tegenwoordig helemaal verweven in Windows, je kunt het wel uit de programmalijst halen, maar de software blijft staan. Microsoft moest de optie bieden om IE te verwijderen (van de EU, heel gedoe) en heeft dat toen zo opgelost. Verwijderen kan dus inderdaad niet.

Ik heb momenteel gewoon de oude vertrouwde firefox draaien, en heb nooit geen actieve iexplorer.exe processen...

mvg,

Buiten dat, het is vreemd dat IE zoveel malen opstart. Check eens op spy of mallware.

Je kunt IE inderdaad niet verwijderen maar wel zoveel mogelijk uitschakelen, ook als je geen IE gebruikt draaien gedeelten daarvan toch onder windows.

Hier een link naar hoe te handelen (mits je engels goed is).
http://pcsupport.about.com/od/browsers/ht/disableiedef.htm

Ik heb IE eens een keer verwijderd van windows XP ,je krijg dan het idee dat je windows 95 overhoud.
IE is niet alleen maar de internet explorder (browser).
En als je IE wilt verwijderen dan moet je hem verwijderen van de installatie cd.
Dan kan je doen met nlite.

Ik zou inderdaad de pc eens controleren op malware.

Thanks

Ik heb de PC volledig gescand met Mc Afee en er zat inderdaad wat malware in. Die is er nu uit en dat verandert niks aan de gulzigheid van IE zonet niet minder dan 18 maal een IE proces actief ! :eek:
IK zal dus toch maar eens proberen hem zo veel mogelijk uit te schakelen.en de Vuurvos of Chrome als standaardbrowser instellen. Das voor morgen, nu efkes slapen.
NOg bedankt voor de reacties aan allen.:thumb:

Ik heb uiteindelijk de instructies gevolgd voor "How to disable Internet Explorer "http://pcsupport.about.com/od/browsers/ht/disableiedef.htm en woops, al die iexplorer processen zijn weg en pjuter draait trug normaal, niks geen 100 % PCU-gebruik meer doch een normale variatie. JOEPIE.
Wat mij betreft : Opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan