Mag ik ook een vraag stellen over hoe ik een DVD aansluit met decoder en TV?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irisss

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
124
Ik heb een HD (LCD) TV en een digitale DVD recorder. Dit wil ik nu aansluiten op de Samsung DCB-B270R, dit is een digitale TV ontvanger.
De TV en de digitale ontvanger werkt prima, maar nu nog in combinatie met mijn DVD recorder. Ik heb van alles al geprobeerd..
ik heb ook HDMI kabels.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn DVD recorder weer aan de praat krijg in combinatie met deze digtale TV ontvanger?
 
via scart kabel en dan externe aansluiting nummer 2.
 
En dan nog doet hij het niet.. geen idee wat er verkeerd kan zijn.
De DVD reageert helemaal niet meer, zelfs niet als ik de decoder uit zet. Ik kom dus helemaal niet meer in het menu van de DVD recorder.
 
Hoi,

Eerst even dit..gebruik je ook nog gewone COAX kabels ergens tussen?

Ed
 
Heeft je decoder HDMI aansluitingen, en ja, hoeveel?

Wanneer je decoder geen HDMI aansluitingen heeft is de aansluiting als volgt:

De coaxkabel aansluiten op je decoder.
Scartkabel van je decoder naar recorder (in). Nu kan je kiezen of je je van de recorder naar de TV met een scartkabel of HDMI kabel gaat. Via scart heb je natuurlijk geen HD.

Let wel, wanneer je digitaal wilt opnemen, kan je alleen maar kijken naar de zender waarvan je opneemt. Ook tijdens het digitaal opnemen, moet je recorder op het externe kanaal(av) zetten.
 
Laatst bewerkt:
Alavst ook nog even dit :

Het is inderdaad een beetje complex....en sommige mensen denken dat dit hetzelfde werkt als bij de gewone coax-aansluiting (analoog)....dus de ene digitale zender opnemen en tegelijkertijd naar een andere digitale zender kijken..maar dat gaat niet lukken.

Via de afstandsbediening van de Samsung (heb ik ook) digitale ontvanger wordt een voorkeurszender aangegeven en DIE wordt weer naar de DVDrecorder doorgegeven en hierlangs zo ook naar de TV.

Op de afstangsbediening van je DVD-recorder zit vaak ook een toets om te switchen tussen TV of Recorder....kies je voor TV dan zie je de ALLEEN de analoge zenders die ALLEEN via de Coax kabel worden doorgegeven en dus niet de digitale zender die je hebt ingesteld via de afstandsbediening van je Samsung.

Dat betekent dat je wel tegelijkertijd naar digitale zenders kunt kijken en analoge opnemen en of andersom

Succes ,Ed..:)
 
Laatst bewerkt:
Idd @ED V.
Je kan digitaal opnemen, en analoog kijken of andersom. Maar niet digitaal opnemen en kijken.

Hierdoor zie je natuurlijk dat alles nog in de kinderschoenen staat.

Of je moet een TV kopen met een ingebouwde digitale ontvanger.
 
@patrickt

Of 2 losse digitale ontvangers.

Naarmate de ontwikkeling van dit alles toch best snel gaat vind ik dat hier wel wat sneller op had mogen worden geanticipeerd...maar goed...we zijn wat verwend wellicht..:)

Ed
 
Toch is het lastig.
Ik heb een abbo op Eredivisie live, en wil ik een wedstrijd opnemen moet ik hem kijken ook.

En dan heb ik geen rede om hem op te nemen.:D
 
ummm...wacht even..je HOEFT hem natuurlijk niet live te kijken terwijl je hem opneemt.

(of je moet bijvoorbeeld naar een feestje)

Het is alleen wel frusterend als je later je opname wil kijken en iemand kon het niet laten om de uitslag te verklappen...:p

Maar....je favoriete wedstrijden en of doelpunten tig x terug kunnen zien is voor sommigen best wel een kick...

Dus...er zijn toch wel redenen voor opnemen...:)

Ed
 
OOOOOOOOO wat ingewikkeld

Mijn decoder heeft aan de achterkant 2 aansluitingen , ze noemen het een scart aansluiting, ext 1 en ext 2.
Ik heb begrepen dat je een hdmi kabel moet gebruiken bij een hd tv.
Volgens de gebruiksaanwijzing zit nu de TV met een HDMI kabel rechtstreeks op de ext1 van de decoder.
Mijn TV heeft ook maar 1 (HDMI) aansluiting.
De DVD op ext 2 van de decoder, de coax kabel zit ook in de decoder.

Begrijp ik nu uit jullie verhaal dat eerst de DVD op de decoder moet?
In welke dan, ext 1 of 2? En dan de DVD met HDMI naar de TV?

PFFFFFFFFFFFFF zoals je ziet.................. please............
 
De recorder hangt als het ware tussen de decoder en TV.Net zoals je vroeger een videorecorder aansloot.
 
Hoi,

Je zegt :
Mijn decoder heeft aan de achterkant 2 aansluitingen , ze noemen het een scart aansluiting, ext 1 en ext 2.

Bij mijn Samsung heet het AV1 (TV) en AV2 (EXT)...heb je goed gekeken? :)

Klik op deze link : http://www.kabelnetveendam.nl/img/samsung handleiding.pdf

en lees maar eens goed het Nederlandse gedeelte..je kunt echt een heleboel zelf oplossen hoor :)

Ed
 
Oke, dan hier een afbeelding zoals hij waarschijnlijk ook in één van jouw gebruiksaanwijzingen(boekjes die je MOET lezen) staat.

vg0fb9.jpg
 
Heeeeeeeee he he, het is gelukt, met een extra tulpkabeltje van DVD naar de TV.
Maar hij werkt nu in ieder geval, de DVD. Niet digitaal, ik moet wel steeds schakelen naar AV en nog wat....
Als ik terug schakel naar ext1 dan kan ik weer digitaal TV kijken.
Maar ik ben al lang blij dat de DVD het weer doet.
Bedankt allemaal voor de goede en snelle hulp!!
 
Wat een overwinning he....kun je lekker op slapen straks.....succes verder...:D

Ed
 
Dacht ik ook...maar wellicht wordt gewoon de COAX-kabel bedoeld..of de kabel voor het geluid...nou ja....iemand is blij...trusten...:)

Ed
 
Dacht ik ook...maar wellicht wordt gewoon de COAX-kabel bedoeld..of de kabel voor het geluid...nou ja....iemand is blij...trusten...:)

Ed

Of één van haar scartkabels moet niet volledig bedraad zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan