Mag je één inhoud (head en body) maken en volledig includen in alle productpaginas?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JLDesign

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Berichten
34
Hallo,
Mag ik mijn inhoud van mijn productpagina's volledig includen of is dit om een of andere reden niet goed.
Het voordeel is dat ik dan slechts 1 inhoud heb voor alle productpaginas (ondertussen meer dan 1000) en dus gemakkelijk aanpassingen kan uitvoeren in wat dan ook, code om gegevens op te halen, head en body.
Ik heb namelijk al enkele keren alle paginas mogen aanpassen, vandaar het idee.

Mij productpaginas zouden er dan zo uitzien:
Product1.php
PHP:
<?php include 'inhoud_producten.php';?>

Product2.php
PHP:
<?php include 'inhoud_producten.php';?>

Product3.php
PHP:
<?php include 'inhoud_producten.php';?>

enz...

En dan bvb. de inhoud als volgt met echo's die dus voor elk product hun eigen waarde uit de database halen.

inhoud_producten.php
PHP:
<?php
//Hier komt de php-code om de productgegevens uit de database te halen aan de hand van de paginatitel
 ?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> 
<html lang="nl"> 
<head>
           <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
           <title><?php echo($Title); ?></title>
	   <meta name="description" content="<?php echo($Description); ?>">
           <meta name="keywords" content="<?php echo($Keywords); ?>">

</head>
<BODY>
           //Alle html + productgegevens uit database zoals bvb:
           <?php echo($Productnaam); ?>
           <?php echo($Artikelnr); ?>
           <?php echo($Prijs); ?>
</BODY>
</html>

Alvast bedankt
 
Dus als ik het nu goed begrijp heb je nu voor elk product een aparte pagina?

Je hebt maar een pagina nodig en dat is inhoud_product.php, en dan zou je door middel van GET het product tonen dat je wilt laten zien.
 
Laatst bewerkt:
Dus als ik het nu goed begrijp heb je nu voor elk product een aparte pagina?

Ik heb voor elk product een pagina waar wel telkens een groot deel geinclude wordt maar in elke pagina staan wel de head-tags waar bvb. de link naar mijn winkelwagenscript staat die ik onlangs om bepaalde reden van js omgezet heb naar php, dus in alle pagina's de link mogen aanpassen.
Ook bvb een functie bij onload in de body-tags heb ik bij elke pagina toegevoegd.
Als ik alles kan includen zou dit dus maar enkel een aanpassing zijn op die ene inhoud.

Wat die GET methode betreft heb ik al verschillende voorbeelden gezien hiervan maar dat lijkt mij nogal een serieuze code als je zo meer dan 1000 pagina's hebt want als ik het goed begrijp moet je toch elke pagina opnemen in die code.
 
Wow 1000 pagina's maken en onderhouden zou daar nooit aan willen beginnen :p.

Maar je neemt een pagina bijvoorbeeld productinfo.php, pagina urls zien er dan bijvoorbeeld zo uit mijnwebsite.nl/productinfo.php?id=123. Dan haal je de gegevens op uit de database met product id 123 en die print je dan uit met PHP.

Dus heb je een pagina die al jou producten kan tonen.
 
Is het volgende ongeveer wat ik nodig heb?
En indien ja, dan heb ik dus slechts 1 productpagina nodig, maar zullen mijn producten dan wel nog te vinden zijn in de resultaten van Google of enkel die ene pagina?
Lijkt mij anders niet echt interessant.

En moet je dan zogezegd alle producten openen via een formulier i.p.v. een link?
GET haal je toch uit een formulier als ik me niet vergis.

PHP:
<?php
               $ProductId = $_GET['id'];

  $sQuery = "
	 	 SELECT * FROM producten WHERE Id= '$ProductId'
		";
                 enz...
               ?>
 
pagina urls zien er dan bijvoorbeeld zo uit mijnwebsite.nl/productinfo.php?id=123.

Oeps niet goed opgelet, gewoon dus de url gebruiken zoals jij opgegeven hebt :p

Graag had ik nog van iemand vernomen of die methode nadelig is in de zoekresultaten van Google.
Het zal toch weeral een serieuze aanpassing zijn om alle links naar de producten te wijzigen.

Alvast bedankt, weer wat wijzer geworden :)
 
Ja die urls zijn minder mooi voor de zoekresultaten, je zou gebruiken kunnen maken van .htacces rewrite rules en naam van product ook in url plaatsen.

Dus je maakt de urls bijvoorbeeld "mijnwebsite.nl/productinfo.php?id=123/categorie/productnaam". in PHP doe je

PHP:
$url = explode("/",$_GET['id']);
$ProductId = $url[0]

En met .htacces rewrite rule maak je er van mijnwebsite.nl/productinfo/123/categorie/productnaam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan