Mag je de computer helemaal uitschakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nathalief

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Hallo computermensen,

Ik heb van mijn ex-vriend geleerd dat ik de computer gewoon moet uitzetten via de startbutton, maar de schakelaar in mijn stekkerdoos gewoon aan moet laten. Dat zou beter voor de computer zijn, maar is dat zo?
Nu blijft de muis branden en is alles toch niet helemaal uit. Ivm milieu, hogere energiekosten, blikseminslag etc lijkt het me handiger om gewoon die schakelaar uit te zetten. Dan is gelijk alles uit.

Wat kan ik het beste doen?

groetjes nathalief

Ik doe dit thuis nooit, maar om je muis uit te schakelen kun je naar de opties gaan van je muis in Windows, Heb ik zelf ook uitgeschakeld. Hoewel dit niet zoveel stroom kost. Het lijkt me niet zo 'gezond' voor de computer om hem telkens van z'n stroom te halen...

als je eerst netjes afsluit met start/afsluiten en daarna de schakelaar uit zet kan dat hoor

@bertus
Is dat echt zo? Ik dacht dat je PC dan informatie zou verliezen. Ik heb achterop mijn PC een lampje zitten die altijd aan staat. Ook al staat de PC uit...

welke informatie zou hjij dan verliezen volgens jou??
het batterijtje zit er niet voor niks in:)

Ik haal iedere avond de spanning overal af en ik heb nog nooit problemen gehad

Het is zeker een aanrader om te doen want de gemiddelde pc blijft in het stopcontact toch nog zeker 5 watt verstoken. Op jaar basis is dat 10 euro! Daarnaast is dat je iets sloopt bij blikseminslag veel kleiner. Maw. die stekker eruit als je hem niet gebruikt.

Volgens mijn ex was het niet goed voor de voeding van de computer. Iemand daar een gedachte over? Hoe denken andere mensen hier op het forum over geheel uitschakelen?
Wil nog wel graag meer meningen:thumb:

Ik ken meerdere (ook grote) bedrijven waar iedere nacht via een tijdschakelaar alle stroom van de computers wordt uitgeschakeld. Als dit zoveel voedingen zou kosten, zouden ze dat niet doen lijkt me.

Voor een server die altijd aan staat, is het een ander verhaal. Als deze een aantal jaar aan staat en je trekt de stekker eruit, dan wil de voeding nog wel eens stuk gaan als je hem weer aan zet. Wat dat betreft heeft je ex dus wel een punt.

trek zelf ook altijd stekker er uit (bij ons iedereen thuis)of schakelaar om ztten zodat het uitstaat. maar het enigste dat kan gebeuren is dat je batterij op moederbord leeg gaat maar dat heb ik nog nooit meeggemaakt. en geloof me we hebben hier boven een hp staan van alweer een jaar of 6/7 en nog nooit problemen mee gehad. en bij onweer gaat er bij ons ook de stekkers uit het stopcontact.

batterij op het moederbord is geen oplaadbare,dus dat maakt niks uit
ik heb hier een pc staan waar al 5 jaar de stroom van af is ,en als ik die nu start doet ie het nog gewoon
En als de voeding kapot zou gaan van in en uit schakelen,is het een hele slechte voeding,een zogenaamde B-Merk

mee eens en een nieuw batterytje iheb je al voor 3 euro lol
dus waarom nie als je dan 10 euro per jaar bespaard en 1 x in de 6a 7 jaar een batterij van 3 euro meot kopen is dat een stuk goedkoper:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan