Mag Planet mijn lijn kapen....!?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo mensen,

Even een vraag over Planet internet en hun voorwaarden. Ik ben sinds 1997 al aangesloten
via Planet Internet (inbel, ISDN en uiteindelijk ADSL) IK heb al die tijd gewoon mijn analoge
lijn van KPN behouden. Ik ben nu van plan om straks in mei eventueel over te stappen naar
een andere ADSL provider, maar nu las ik in de voorwaarden van Planet dat indien ik het
abonnement op wil zeggen dat óók mijn telefoonlijn komt te vervallen :shocked::shocked:

Kan dit zomaar !? Ik betaal tenslotte toch ook apart aan KPN (vastrecht+tikken) voor
het gewone telefoonverkeer.....

Voorwaarde voor de nieuwe provider is dat ik een analoge lijn heb, maar zoals ik het lees
heb ik die dus niet meer als ik opzeg bij Planet..... Hoe zit dit nu of hoe pak ik dit aan??

Alvast bedankt voor jullie tips..

Groeten,

Remy

Als je een apart contract hebt met KPN, dan nee.
Als je Internet + bellen hebt, wat allebei via planet gaat, dan kan het ja.

KPN en planet horen bij elkaar. Je telefoon zal waarschijnlijk (stilletjes) zijn gekoppeld aan internet (aangezien internet en telefoon beide analoog zijn is dit goed mogelijk.)
Hoe je kan zorgen dat dit gesplitst wordt/blijft weet ik niet, ik zit al te lang met ADSL en VOIP.

Wat je zou kunnen doen is met je ADSL abonnement gelijk een VOIP abonnement nemen (in één). Bij HetNet (mijn provider) heet het surfen&bellen. Die naam zal dan iets dergelijks zijn.

Ik heb een apart abonnement met KPN (al jaren!) eerst dus gewoon analoog ingebeld, daarna ISDN en toen ADSL een jaartje of 6 geleden. In die tussen tijd is Planet wel overgenomen door KPN. Dus ik krijg apart een rekening van KPN waarop mijn belgedrag staat en mijn vastrecht op staat, ook het ADSL gedeelte wordt op de nota opgevoerd.

Daarnaast krijg ik (via de mail) van Planet de aparte afrekening voor hun gedeelte, zo gaat
dit al sinds ik ADSL heb. Maar ik vind het nu dus vreemd dat als ik weg wil bij Planet dat
ze dan doodleuk bepalen dat mijn lijn ook maar opgedoekt wordt, omdat ze toevallig
bij het zelfde bedrijf zijn onder gebracht. Dat wil dus zeggen dat ik (indien ik wil blijven bellen) nooit meer van KPN/Planet af kom !! :shocked:

Quote Voorwaarden Planet:

ADSL-abonnementen (breedband)
Let op!
Een opzegging van uw Planet Internet ADSL-abonnement betekent dat de overeenkomst met zowel Planet Internet als met KPN wordt beëindigd.

Dan hebben ze het stiekum verwoven in het nieuwe contractvoorwaarden...
Hebben ze wel duidelijk aangegeven dat er een contractswijziging is geweest? je moet er informatie over gekregen hebben... brief oid.

Hoe lang heb jij je ADSL lijn al?
Want met die ADSL-lijn ben je waarschijnlijk dan ook met nieuwe voorwaarden akkoord gegaan.

Tja daar is Planet sowieso duidelijk in....net zoals hun gratis virus programma, wat zogenaamd gratis zou zijn voor bepaalde abonnementen...en toen ineens niet meer:rolleyes:

Er is destijds meen ik wel een schrijven geweest dat ze overgingen naar KPN, maar
volgens mij is het onderwerp dat de koperlijn ook meegaat, niet echt belicht.
Misschien in de kleine lettertjes zoals gewoonlijk !!:( Blijf het toch een beetje brutaal
vinden dat ze dit zomaar opvoeren..... Want ik ben ook klant van KPN en vanuit hun
heb ik geen bericht gehad dat dit eventuele nadelige gevolgen kan hebben bij overstappen.

Ik blijf het bezopen vinden dat ik dus in feite verplicht blijf om ADSL te houden, ook al zou
ik bijv. alleen willen blijven bellen..... (als je de voorwaarden tenminste goed leest!)

Je zou het beste eens kunnen bellen met hun.
Dan mogen zij het op gaan helderen...

Hé Killer....

Thanx... ook voor je PB. Ik kan deze niet beantwoorden omdat ik geen verenigignslid ben, zit momenteel ook op mijn
werk in de nachtdienst. Was ook op de hoogte van die alternatieve nummers via die site

Scheelt je idd wat pegels en vooral met die wachttijden.... ik zal binnenkort eens een
telefoontje er aan wagen...

Ik heb het idee dat ze je bang willen praten, je krijgt immers 2!! rekeningen, 1 van de KPN én 1 van Planet ...
Jij kunt rustig zeggen dat je geen ADSL meer wilt maar toch je telefoon(lijn) wilt behouden.

En als je over wilt stappen naar een andere provider, dan kan dat gewoon, zelfs met nummerbehoud van wat je nu hebt. Vraag er anders naar in de winkel waar je het andere abbo/provider wilt afsluiten.

En heb je de juiste voorwaarden door gelezen, er bestaat ook een versie voor 'oudere' abbonnees, die wijkt af van de 'nieuwe'.

Ik hoop hier meer duidelijkheid in te kunnen brengen.
Ik had vroeger ook planet.
Daarbij klopt het dat je de rekening in 2 delen betaald(1 deel kpn voor gebruik van de lijn voor je data, naast je normale telefoonrekening) en het 2e deel voor planet.
Als je planet opzegt komen inderdaad beide lijnen te vervallen. Je kan overigens wel normaal bellen en gebeld worden op deze lijn omdat je alleen wordt afgesloten voor het dataverkeer.
Het kan kloppen dat je de digitale aansluiting moet laten omzetten als je van provider switched.
In de meeste gevallen kan je nieuwe provider technisch alles voor je regelen als het gaat om overstappen.
Als het gaat om het omzetten digitaal naar analoog, moet ik je het antwoord schuldig blijven.

En heb je de juiste voorwaarden door gelezen, er bestaat ook een versie voor 'oudere' abbonnees, die wijkt af van de 'nieuwe'.

Zoals ik het lees op de site lees; http://www.planet.nl/planet/show/id=2985279/sc=f614e1?sfgdata=4 geldt er alleen een automatische verlenging voor een jaar voor oudere abbo's (ff in zoekveld 'opzeggen' ingeven......)
De nieuwere abbo's kunnen per maand worden opgezegd.

Blijft overeind staan dat de opzegging gepaard gaat met verbreken van de lijn...:eek:

Laatst bewerkt:
Ik had sinds 2000 een Planet Internet ADSL- abonnement en ben in oktober 2007 overgestapt naar Tele2 ADSL 20Mb, zonder problemen. Mijn KPN- telefoonabonnement nog steeds apart.
Overgang met behoud van ADSL- signaal, zogenaamd Telco- migratie, zodat je nieuwe provider de ADSL- internetverbinding kan voortzetten.

@ ztyve...

Ok, ik hoop dat ze het idd niet zo letterlijk nemen als het er staat bij Planet...:p
Zou ook niet zo netjes zijn als je al die jaren al lid bent en dan zo behandeld wordt,
of het staat er gewoon een beetje ongelukkig.!?

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, dit geeft me weer een beetje hoop
op een goede afloop....:D

Groeten,

Remy

Quote Voorwaarden Planet:
ADSL-abonnementen (breedband)
Let op! Een opzegging van uw Planet Internet ADSL-abonnement betekent dat de overeenkomst met zowel Planet Internet als met KPN wordt beëindigd.

Voor zover ik begrijp bedoelen ze hiermee het volgende (zo werkte het nl met oude accounts):
A) je hebt een overenkomst met KPN voor de analoge telefoonlijn
B) je hebt een overenkomst met KPN voor de ADSL over analoge telefoonlijn
C) je hebt een overeenkomst met Planet voor verkeer, email, webpagina, news etc

Bij het opzeggen komen B) en C) te vervallen. Dus idd een contract met zowel planet als KPN. Je telefoon abo blijft echter bestaan.

@ Rene

Laten we het hopen.... Planet is op zich geen verkeerde provider, alleen de snelheid blijft
een beetje achter met andere providers...:)

Ik zal eens gaan kijken of het lukt straks...

Thanx

Korte en juiste antwoord...

Een andere provider moet ten alle tijde de mogelijkheid hebben (zowel bij VoIP als Analoog als bij ISDN) je telefoonnummer over te kunnen nemen.

Verder behoud je ten alle tijde je telefoonlijn. Huidige telecommunicatie providers kunnen ook over een zogenoemde 'dead'-signal leveren, dus ook als er geen KPN op zit (hier kunnen wel extra kosten voor aan vast zitten).

Onder geen geval kan het dus zijn dat ze 'langs komen' en even je bedrading weg plukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan