• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Magazijn bestand werkt niet meer na aanpassingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsverstappen

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2014
Beste,

Ik heb ergens op het internet een magazijn beheer bestand gevonden, nu heb ik deze beetje aangepast artikels toegevoegd van ons bedrijf etc.
maar nu werkt het niet meer na behoren wie zou mij kunnen helpen dit op te lossen. Het gaat fout in visual basic denk ik maar waar kan ik niet vinden, waarschijnlijk iemand met meer ervaring die ziet het zo.
alvast bedankt !

Laatst bewerkt:
De ervaren mensen zien hier ook niks.

klopt, nu wel. het gaat fout als ik op knopje TE BESTELLEN klik dan komen niet alle artikelen die onder de 2 zijn in de bestelling sheet en in sheet werkomgeving als ik dan zoek naar het artikel nummer pakt hij een andere artikel code op hij pakt niks, alvast bedankt voor de hulp. Bekijk bijlage Voorraadbeheer.xlsm

Als het om Excel gaat, waarom staat dit dan in de XML sectie?

Vertel erbij wat je doet, op welk blad en wat je dan verwacht.

Ik wil als ik in de sheet werkomgeving in cel B8 mijn artikel code invul dat hij dan deze dan laat zien in cel B3 (dan zie ik dus mijn huidige voorraad) vervolgens kan ik dan in cel C8 aantallen bij of afboeken dat werkt perfect, maar als ik dan bij artikel nummer RAND001 invul dan laat hij heel iets anders zien in cel B3 en C3, tot zover is dit probleem 1

probleem 2
in sheet artikel voorraad heb ik het knopje Te bestellen deze werkt maar laat niet alle artikels zien die onder de waarde 2 zijn in het de sheet bestellingen

hoop dat het een beetje duidelijk is.

het gaat om dit bestand.
Bekijk bijlage Voorraadbeheer (1).xlsm

Laatst bewerkt:
Probleem 1. Er moet nog een extra parameter aan de functie worden meegegeven:
Code:
=VERT.ZOEKEN($B$8;Artikelvoorraad!$A$1:$C$1429;3[COLOR="#FF0000"];0[/COLOR])

dan werkt het nog niet nu komt er in cel B3 cijfers te staan inplaats van mijn artikel nummers

Ik gaf een voorbeeld voor de functie in D3.
Die in C3 moet je dan uiteraard ook op die manier aanpassen en in B3 ook, waarbij je dan ook de juiste kolom meegeeft.

Dus in B3:
Code:
=VERT.ZOEKEN($B$8;Artikelvoorraad!$A$1:$C$1429;[COLOR="#FF0000"]1;0[/COLOR])

In C3:
Code:
=VERT.ZOEKEN($B$8;Artikelvoorraad!$A$1:$C$1429;[COLOR="#FF0000"]2;0[/COLOR])

In D3:
Code:
=VERT.ZOEKEN($B$8;Artikelvoorraad!$A$1:$C$1429;[COLOR="#FF0000"]3;0[/COLOR])

Laatst bewerkt:
probleem 1 is opgelost bedankt, nu probleem 2 nog als dit lukt :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan