• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

mail adressen van excel naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjerve

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het onderstaande.

Hieronder de situatie:
Huidige situatie in excel:

in Rij B:
mailadres@hotmail.com
mailadres@hotmail.com
mailadres@hotmail.com
mailadres@hotmail.com

Dit moet worden in WORD.

mailadres@hotmail.com;mailadres@hotmail.com;mailadres@hotmail.com;mailadres@hotmail.com;

dus: achter elk adres moet een ; (teken) komen en daarna moeten de cellen samengevoegd worden tot 1 regel (lang bestand).

Ik wil een mailing maken maar Ik heb een afwijken mail programma dus geen outlook, hotmail, of dergelijke.
Ik heb geen ervaring met het plaatsen van macro's.

Ik hoop dat hier een makkelijke oplossing voor is.

m.v.g.
jeroen

Ik heb geen hulp bij een macro o.i.d.
Wel heb ik de volgende tip: Houd in de gaten dat de meeste (tussenliggende) mailserver(s) maximaal 50 geadresseerden tegelijk accepteren. Dus meer dan 50 adressen in 1x een mail sturen gaat niet werken. Breek het dus in verschillende mail met maximaal 50 geadresseerden per mail.

Nog een tip: Verstuur niet alle bulk-mails tegelijk, zelfs al heb je in die bulk-mails aantal geadresseerden beperkt tot 50. Het zou nl. kunnen zijn dat de (tussenliggende) mailserver(s) het dan ook vertikken om het af te leveren.
Houdt dus (bijv.) een pauze van 10 minuten tussen elke mail-verzending, als daar grote hoeveelheden geadresseerden bij betrokken zijn.

Succes,

Tijs.

heel simpel

Ik hoop dat hier een makkelijke oplossing voor is.

1. Excel-sheet opslaan als txt-bestand
  2. openen met word
  3. Met gebruik van [ctrl]+[H] vervangen van "^p" door ";" (zonder de aanhalingstekens)

In de vervangfunctie van Word staat "^p" voor regeleinde

Wat je dus doet is elke regeleinde vervangen door een punt-komma (zonder regeleinde)

Niet vergeten: opslaan als platte tekst (.txt) niet als word-document

Kleine aanvulling op #3: kijk even welk scheidingsteken je mailprogramma gebruikt, het is niet altijd ;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan