Hallo,
we hebben een bestand in excel waar we met meerdere personen toegang tot hebben.
Het betreft o.a. een tabblad met contactgegevens op 1 lijn in verschillende kolommen. (naam, adres, huisnummer, telefoon, mailadres,...)
In 1 cel in één van de kolommen moeten we dus de mail adres(sen) inzetten (en/of wijzigen).
Regelmatig genereert dit fouten:
- een "." dat vergeten wordt tussen naam en voornaam,
- @ XXX.com (met spatie teveel tussen @_XXX),
- ";;" wanneer meerdere mailadressen,....
-.........
Kortom klassieke fouten die bij het typen kunnen gebeuren.
Probleem: wanneer de mails verzonden worden op basis van die mail adressen, gebeurt niet bij ons maar bij een collega, dus de foutmeldingen krijgen we niet (en we weten dus ook niet wanneer er een fout in de cel is geslopen bij het intypen).
Onze vraag: is er een methode om de juistheid van de mailadressen te verifiëren bij het ingeven in de cel, waarbij een foutmelding gegeven wordt wanneer ze niet correct zijn?
Alvast bedankt voor mogelijke suggesties.
we hebben een bestand in excel waar we met meerdere personen toegang tot hebben.
Het betreft o.a. een tabblad met contactgegevens op 1 lijn in verschillende kolommen. (naam, adres, huisnummer, telefoon, mailadres,...)
In 1 cel in één van de kolommen moeten we dus de mail adres(sen) inzetten (en/of wijzigen).
Regelmatig genereert dit fouten:
- een "." dat vergeten wordt tussen naam en voornaam,
- @ XXX.com (met spatie teveel tussen @_XXX),
- ";;" wanneer meerdere mailadressen,....
-.........
Kortom klassieke fouten die bij het typen kunnen gebeuren.
Probleem: wanneer de mails verzonden worden op basis van die mail adressen, gebeurt niet bij ons maar bij een collega, dus de foutmeldingen krijgen we niet (en we weten dus ook niet wanneer er een fout in de cel is geslopen bij het intypen).
Onze vraag: is er een methode om de juistheid van de mailadressen te verifiëren bij het ingeven in de cel, waarbij een foutmelding gegeven wordt wanneer ze niet correct zijn?
Alvast bedankt voor mogelijke suggesties.