mail app verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
hallo,
ik werk met windows 10 home en heb windows live mail geinstalleerd,
ik wil de app mail verwijderen, maar dat lukt niet, wat is de werkwijze,
in programmas en onderdelen zie ik deze app niet, alleen windows essentials 2012,
ik heb wlm als standaard mailprgramma staan,
maar als ik op een link klik wil steeds die app mail openen met het blauwe scherm Welkom enz.
hoe verwijder ik deze app ?

mail2.JPG

zoals ik al schreef heb ik Windows Live Essentials 2012 en niet Windows Live Essentials 2011.
ik wil Windows Live Essentials 2012 met als onderdeel windows live mail niet verwijderen, want dat staat los van de app mail
dit verschijnt nl als ik op die app mail klik:

mail3.JPG

Ik vermoed dat ik jou niet begrijp. Wil je nu wel of niet live mail verwijderen?

Of je nu 11 of 12 hebt, dat maakt volgens mij weinig uit v.w.b. de manier van verwijderen.

Houd daarbij rekening met feit dat Win 10 een eigen mail app heeft.

ik wil windows live mail niet verwijderen, maar wel die app mail

jij schrijft ook nl:
Houd daarbij rekening met feit dat Win 10 een eigen mail app heeft.

want als ik deze app start moet ik me aanmelden, zie
mail4.JPG
en dat wil ik helemaal niet.

ik wil dus gewoon deze WLM blijven gebruiken
mal6.JPG

Ik denk dat iemand die met live mail werkt jou beter begrijpt, want ik werk er niet mee en begrijp derhalve jouw vraag nog steeds niet goed.

Een App is Application en een application betekent Programma. Jij wil de app. m.a.w. het programma Mail verwijderen, bedoel je dat je de Windows 10 mail app wil verwijderen en de live mail wilt behouden?

Naar ik begrijp draait het juist om het verwijderen van de mail app. Dat gaat niet zomaar.
Dit zou wel moeten lukken via de powershell
Daarnaast maak je live mail 12 dan op de volgende manier je standaard mailapp

je kunt ook alleen de laatste stap doen, dan heb je geen last meer van de standaard app.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Ik denk dat iemand die met live mail werkt jou beter begrijpt, want ik werk er niet mee en begrijp derhalve jouw vraag nog steeds niet goed.

Een App is Application en een application betekent Programma. Jij wil de app. m.a.w. het programma Mail verwijderen, bedoel je dat je de Windows 10 mail app wil verwijderen en de live mail wilt behouden?

Wat een app betekent, is mij wel bekend
en idd wil ik de app. m.a.w. het programma Mail verwijderen en de live mail wil behouden;

Naar ik begrijp draait het juist om het verwijderen van de mail app. Dat gaat niet zomaar.
Dit zou wel moeten lukken via de powershell
Daarnaast maak je live mail 12 dan op de volgende manier je standaard mailapp

je kunt ook alleen de laatste stap doen, dan heb je geen last meer van de standaard app.
mvg leo

Leo, ik heb wlm als standaard ingesteld en hoop dat het nu ok is,
anders gebruik ik power shell.
Thnx voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan