mail bij openen van pagina...

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
ik heb het volgende script gevonden, en deze werkt met wat ik wil:

PHP:
<body>

<?php $header = "From: Server<hier.mijnmail@dres.nl>"; 
mail("hier.mijnmail@dres.nl","Test","gebruiker:.......  wilt verbinding met ip adres:............. ","$header") or die ("Foutje!"); ?> 

</body> 

Mail verstuurd

Het werkt. maar nu wil ik als die pgina opent dat er eerst een popup komt naam invoeren, en daarna popup (er achter aan) "vul email adres in". en dat er dan staat Mail verstuurd.

dat ik de mail dan krijg met naam, email adres en ip adres.

Zo zou ik het willen hebben.

i.v.m gebruikers die verbinding met mij mogen maken.

Laatst bewerkt:
En het doel hiervan is?
Gebruikers toegang geven op basis van accounts?

Dat doen we meestal met een registratie-formulier en wat code welke zorgt dat je in kunt loggen en een pagina weergeeft wanneer je ingelogd bent

ook goed,

dan alle2.

bij openen van pagina krijg ik de mail. met ip. (voor als het formulier niet is in gevult

en het formulier invullen, dat ik ook email krijg met: (voor geen verbinding)

Naam:
Email:

(text na versturen: verzonden: probeer later nog eens verbinding te maken.)

email van formulier die ik krijg:

naam: pietje ("weergeven van naam")
email adres: pietje@hotmail.nl
ip adres: 53.535.355.355

<ander formulier: (voor gebruiker registreren)>

naam:
email adres:
gebruikersnaam:
wachtwoord:

(text na versturen: verzonden: server beheerder zal gebruiker toetsaan of weigeren, probeer over enkele minuten verbinding te maken, of probeer het anders later nog eens.)

email van formulier die ik krijg:

Naam: pietje ("weergeven van naam")
Email adres: ("weergeven van emailadres")
Gebruikersnaam: pietjes ("weergeven van gebruikersnaam")
wachtwootd van pietje: p13tj3s ("weergeven van ingevult wachtwoord")
datum en tijd registratie: 16 mei 2010 14:35
ip adres van "de naam" (pietje): 53.535.355.355 (voorbeeld) (haha ip is tot 254)

(laat anders dat ip in mail van "openen van pagina" maar zitten, dat bovenaan staat zoals ik het eerst wilde hebben)

Laatst bewerkt:
Hoezo "als er geen verbinding is"?
Is er geen verbinding dan werken geen van beide manieren :confused:

Sowieso is het nogal onredelijk om van elke gebruiker die op je website komt direct het IP-adres te versturen zonder dat ze weten dat het gebeurd. Zelfde geld voor het wachtwoord, die niet versleuteld versturen is ook zorgwekkend.

Begin eens met het doel van dit script uit te leggen, wellicht krijg je dan een beter antwoord.

dat maakt niet uit, maar goed, ik bedoel daarmee als er geen verbinding tot mijn netwerk is, ik heb nu per ip adres gebruikers tot verbinding!
en niet op website, het gaat om server, een aparte pagina.

maar ik hat er ondertussen al een gevonden. http://tcen.awardspace.com/website_bouwen_tutorials/?p=314

nu zit ik metiets anders, het script dat ik gemaakt heb werkt, het is een htm(l) en php bestand.

nu werkt het op een andere webhosting wel.
maar doe ik het op mijn eigen verbinding (met Apache) dan werkt die html wel, maar bij versturen krijg ik het php scipt te zien, en niet de tekst vn, bericht verstuurd (zoiets) wat ik daar in gezet heb,

kan ik in apache instellen dat het php ondersteund?, en dat niet php script leesbaar is maar gewoon zoals het op de andere pagina ook leesbaar is.

ik wil het liever op mijn eigen hosting.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan