mail bij veranderen van een website

Status
Niet open voor verdere reacties.

ecross

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2009
hallo,
ik kon eigenlijk niet bedenken waar dit moest:

ik weet dat het mogelijk is om een mail te ontvangen (of op andere wijze) als een website is veranderd alleen hoe?

alfast bedankt en zech het maar als dit bericht ergens anders heen moet!

Veranderd in de zin van ... ?

Layout? Code? Nieuw artikel toegevoegd?

Dat gaat moeilijk worden om een aantal redenen:

Je zou kunnen kijken naar de last-modified header. Helaas is het zo dat niet elke webserver/site zo'n header meestuurt.

Andere optie is om de pagina in zijn geheel op te slaan (of desnoods een md5 ervan te maken) in een database en dit later te vergelijken met de live website. Probleem hierbij is dat veel dynamische websites content hebben die bij elke refresh anders is (leden online, een teller, reclame, etc) dus ook deze methode zal niet werken.

Als laatste kun je website strippen en alleen de belangrijke stukken opslaan en vergelijken. Dit is veel werk en moet opnieuw aangepast worden voor elke website die je wilt vergelijken.

Joomla biedt RSS ondersteuning dus als dat artikel een RSS-feed heeft kun je die proberen op te vragen...

hoe kun je zien of een website bij gehouden word met rss? (of snap ik het verkeerd)

In je browser adresbalk zal een tekentje van RSS verschijnen

rss-icon-big-shadow.png

Er zijn normaal gesproken geen rss feeds voor content waarvoor je moet inloggen.

Het inloggen maakt het een stuk moeilijker. Afhankelijk van de taal die je gebruikt zul je extra functies moeten aanroepen (bij php zal bijvoorbeeld file_get_contents() niet werken en ben je min of meer verplicht om curl te gebruiken, wat een druk moeilijker is om mee te werken).

er staat niet dat rss tekentje in de adressbalk.
ik heb even vlug wat tut'jes gelezen over curl maar ik snap het nog niet,
hoe kun je bijvoorbeeld inloggen op een website met die curl?

ecross

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan