Mail binnenhalen via een andere internetaansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Ik ga volgende week een week naar mijn zwager, die gaat op vakantie Nu wil ik mijn laptop meenemen waar ik een draadloze internet verbinding op heb. Nu wil ik mijn post na kunnen kijken, als ik in zijn huis ben. Zelf heeft mijn zwager ook een laptop waar internet opzit, ook draadloze verbinding met internet.
Wat moet ik nu instellen op mijn laptop, om zo mijn post binnen te halen op zijn internet.

Vista of XP ?

In vista ga je naar netwerkcentrum en dan naar draadloze netwerken beheren.
Als het goed is heeft jouw computer zijn netwerk gevonden en dan klik je op verbinding maken,of dubbel klikken op zijn netwerk, waarschijnlijk word er om een wep sleutel gevraagt en die zal je dus van je zwager moeten krijgen.

Laatst bewerkt:
In de mail-instellingen hoef je niets te veranderen.
Het enige wat je dient te doen is zoals whisper al zegt.. verbinding maken met het netwerk van je zwager en vervolgens dan je mail binnenhalen.

__
Ik heb de titel even aangepast.
"internet aansluiting" zegt niet zoveel over het probleem

echter! als je ook mail wilt verzenden zul je wel dezelfde smtp moeten hebben als die van je zwagers internet server.
Dit geld niet voor mail die je via het internet doet, zoals hotmail of gmail of als je je mail bekijkt via webmail van jouw internet provider en dan vandaar verstuurd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan