Mail blijft in outbox staan/ wil niet verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

faith78

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2004
Ik heb gisteren mijn pc opnieuw geinstalleerd en voor het eerst Office 2007 ipv Office 2003 geinstalleerd.
Voor mijn email maak ik gebruik van Outlook, maar op de een of andere manier lukt het mij niet om de email te versturen.

Als ik een nieuwe email maak en op verzenden klik, dan blijft hij in mijn outbox staan. Als ik op op F9 klik, dan gaat hij verzenden/ ontvangen en zegt hij 'verzenden/ ontvangen voltooid' Maar mijn mailtje is niet verzonden!
Er komt geen foutmelding, dus ik weet ook niet waar ik naar moet zoeken.

- Ik heb het al met verschillende emailadressen geprobeerd
- ik heb mijn account al een aantal keren verwijderd/ opnieuw aangemaakt
- ik heb het al met een ander account geprobeerd

Heeft iemand een suggestie wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!

Hoi,

Controleer het volgende in Outlook:

Menu: Extra > Opties...
Tabblad 'E-mailinstellingen'
Onderdeel 'Verzenden/ontvangen', of daar een vinkje staat

en klik hier op de knop 'Verzenden/onvangen...'

Controleer de 'vinkjes' (zie bijlage)

Bijlagen

• scrndump.jpg
    scrndump.jpg
    49,2 KB · Weergaven: 1.163
Ik dacht dat ze aanstonden, maarre... het probleem lijkt te zijn opgelost :)
Super bedankt! En handig zo'n screenshot!

Hoi,

Graag gedaan. Zet je vraag even op 'opgelost' en nog een vraag .....
Geef mijn oplossing 'sterren' want ik schijn nogal 'omstreden' te zijn op Helpmij ... ;)

Geen probleem, maarre.. hoe kan ik sterren geven??:confused:
Rechts boven "Onderwerp waarderen". Alleen is die functie niet bedoelt om dat op verzoek te gebruiken. Zoiets moet spontaan gebeuren.;)

Rechts boven "Onderwerp waarderen". Alleen is die functie niet bedoelt om dat op verzoek te gebruiken. Zoiets moet spontaan gebeuren.;)
Dat zegt toch ook meer over mijn vraag als over de oplossing die gegeven is??? Of zie ik dat verkeerd??
Ik ben heeel blij met de oplossing, dus wil graag sterren geven, maar de vraag stelde niet zoveel voor :rolleyes:

Het gaat om de combinatie probleem en de oplossing daarvoor. Nogmaals het is niet gebruikelijk om dat op verzoek te doen, van iemand die een oplossing gegeven heeft.

Het gaat om de combinatie probleem en de oplossing daarvoor. Nogmaals het is niet gebruikelijk om dat op verzoek te doen, van iemand die een oplossing gegeven heeft.

Wat bedoel je precies met 'Nogmaals' ... ?

Vraag mij niet hoe het kan, maar sinds gisteren is het probleem weer terug!

- De vinkjes uit de eerdere suggestie staan goed
- ik heb de accounts verwijderd en opnieuw aangemaakt (ik maak gebruik van meerdere accounts)
- als ik de accountinstellingen test (als je hem opnieuw aanmaakt), dan gaat het versturen wel gewoon goed.

Heeft iemand nog suggesties waar dit aan zou kunnen liggen?:(

Vraag mij niet hoe het kan, maar sinds gisteren is het probleem weer terug!

- De vinkjes uit de eerdere suggestie staan goed
- ik heb de accounts verwijderd en opnieuw aangemaakt (ik maak gebruik van meerdere accounts)
- als ik de accountinstellingen test (als je hem opnieuw aanmaakt), dan gaat het versturen wel gewoon goed.

Heeft iemand nog suggesties waar dit aan zou kunnen liggen?:(

Hoi,

Is kennelijk een bug in Outlook 2007, want ik heb het ook af en toe.
Het mailtje blijkt dan tóch verzonden, ofwel aangekomen bij de geadresseerde.
En ik verwijder het dus maar uit Postvak UIT.

Als een merk in de witgoedsector producten nét zo zou afleveren als Microsoft doet (welk product is er eigenlijk wél bug-vrij door ze geleverd ....) dan bestond dat merk al niet meer .... :evil:

Heb je het gegevensbestand van Outlook2003 overgezet?
Dan kan mogelijk controle van dit bestand met SCANPST.EXE of het bestand comprimeren helpen.

Helaas heb ik het probleem nog steeds :mad:

Heb je het gegevensbestand van Outlook2003 overgezet?
Dan kan mogelijk controle van dit bestand met SCANPST.EXE of het bestand comprimeren helpen.
Ik maak altijd een backup via ABF Software, dat gaat altijd prima. En het heeft wel weer even gewerkt, dus het zou toch gewoon weer moeten werken?!? Het blijft een raar verhaal! Zou ik office 2003 weer moeten installeren...

Hoi,

Merk wél dat het onder 2003 niet gebeurt ....
Ben er nog niet uit of ik kan ontdekken waarom/wanneer het niet lukt in 2007.

Wanneer ik aan meerdere ge-adresseerden CC of BCC mail wil sturen gaat het vaak niet goed ....
En hetzelfde mailtje in 2003 wél.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan