Mail blijft komen na het verwijderen van adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickvanliero

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2002
Op de exchange 5.5 hebben we ooit een fictief emailadres aangemaakt bv pietje@aap.nl en aap.nl is dus ons domein, maar het adres van pietje is al lang verwijderd maar er komt toch nog mail op wat in de postmasterbox binnen komt. Hoe kan ik dit voorkomen want het adres pietje is al lang verwijderd ??

Patrick.

Waarschijnlijk hebben jullie de opdracht gegeven dmv ?@aap.nl en word email adres wat niet herkent word toch ontvangen. Het voordeel hiervan is dat als iemand een onbekent/incorrect adres naar aap.nl stuurt deze toch aankomt.
bv partick@aap.nl zal dan toch aankomen.

Laatst bewerkt:
Hey Patrick, volgens mij heb je helemaal gelijk. Alles wat maar op @aap.nl eindigt komt aan. Zo werkt het ook met de exchange server hier.

Dat is in principe wel handig want zo komen ook foutief gespelde mails aan. En daarom komt pietje@aap.nl ook gewoon aan. Alles @aap.nl zal gewoon aankomen.

Sorry, ik bedoelde natuurlijk: Harmen, je hebt helemaal gelijk!

Ik ben blond oke? ;)

we zitten niet op dezelfde golflengte

Wat jullie antwoorden snappen we wel maar dat die mail binnenkomt vinden wij dus nu niet makkelijk want we willen er van af. Want op dit aangemaakte adres wordt dus spam verzonden...en daar willen we van af. We hebben dus het adres verwijderd maar krijgen via postmaster nog mail binnen op dit verwijderde adres en daar willen we vanaf.

Patrick.

Dan zal je denk ik in exchange dat adres moeten blokkeren of contact op moeten nemen met je provider en hun vragen of ze het adres willen blokkeren.......

Je kan ook het adres pietje weer aktief maken en die onder een appart account van outlook binnenhalen en alles gelijk weer verwijden !!
Dan heb je ook geen last van dat er mail binnekomt op het adres van de postmaster wat wel belangrijk is !

Ja er zijn ook progjes dat weet ik, maar ik snap niet dat in exchange dit niet op een normale gangbare manier opgelost kan worden ipv progjes of een of andere omweg......is dat programma dan zo treurig, dat dacht ik toch ook niet. Het zit em dus bij de mail die de domeinnaam in zich heeft en wat direct naar de postmaster gaat als het adres niet herkend wordt. Dat zou je toch moeten kunnen instellen op de een of andere manier.

Gr.

Patrick.

Het gaat dus om een zogenaamde mailcollector: alles wat verstuurd wordt naar het aap domein omt bij de postmaster aan als het ingevulde adres niet bestaat....
Waarschijnlijk kun je die mailcollector wel ergens disablen, maar handiger lijkt mij om pietje weer opnieuw aan te maken, en daarna alles wat op dat adres binnen komt te blocken op de server.

Ja op de server blocken na het weer aanmaken van het adres?? Hoe doe je dit dan op de server ?? (exchange5.5)
Wij hebben het adres weer aangemaakt en een outlook2000 client gepakt en daar een wizard gestart (ruleswizard) en zo alle mail automatisch in de prullenbak gegooid, maar hoe komt nu de prullenbak automatisch leeg zonder elke keer de outlook2000 client te starten. Nu moeten we dus elke keer naar een client toe maar beter is natuurlijk om dit op de server te regelen.

Patrick.

Weet niemand dit ????

Het is maar stil met de reacties op mijn email probleem.
Help...Help....Help

Er zijn toch wel meerdere mensen bij ***lie die mail ophalen zet gewoon dat adres van pietje bij een van hun op de pc en laat die persoon 1 of 2 keer in de week de mail ophalen en weggooien !!

Ja maar de vraag is of er iets structureels is voor dit probleem zonder andere er mee op te hoeven zadelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan