mail blijft maar 7 dagen in postvak in

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikita70

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Berichten
36
Hallo,

Ik heb microsoft outlook 2002. Mijn mail die ik binnenhaal blijft maar 7 dagen in postvak in en dan verdwijnt het. Ik begrijp er niets van. Ik wil gewoon dat het er zo lang als mogelijk in blijft staan, desnoods een half jaar. Hoe kan ik dat instellen?

groeten Ellen
 
Misschien als volgt:

Tools > Options > AutoArchive > Other

Daaronder staat bij mij dat alles items ouder dan 6 maanden weg worden gedaan. Bij jouw is dat dan misschien 7 dagen. Indien dit het geval is, even aanpassen.
 
Bij mij staat autoarchiveren helemaal niet aangevinkt.
Als ik het aanvink staat er inderdaad ook 6 maanden. Moet ik het aanvinken?
IK snap niets van dat autoarchiveren, daarom heb ik het uitgevinkt staan.

groeten Ellen
 
Met AutoArchive gooit Outlook na een bepaalde tijd dingen weg. Je kunt dit ook uitzetten inderdaad. Misschien had je dat voor de inbox folder nog niet gedaan...?

Als je nu klikt met je rechtermuis knop op Inbox dan vervolgens Properties > Auto Archive

Vink dan aan:

Do not archive items in this folder
 
Als ik dat doe dan staat er: items in deze map niet archiveren, dat staat aangevinkt. (Ik heb de Nederlandse versie.) Dus dat moet dan kloppen, toch?

Het zit hem blijkbaar niet in het archiveren, want dat staat niet aangevinkt bij mij.

Hm... vreemd...
Heb je nog andere ideeen?

groetjes Ellen
 
In eerste instantie zou ik zeggen dat het daar aanligt. Maar weet je zeker dat de items altijd precies na 7 dagen verdwijnen...
 
Ja, na ongeveer een week, het kan ook 8 dagen zijn, of misschien 6 dagen, maar ik vermoed een week.
Het is echt irritant.

groetjes Ellen
 
Wat ik er voor de duidelijkheid nog even bij wil vertellen is dat ik met postvak in alleen de berichten bedoel die rechts in beeld verschijnen, die nog niet in een mapje gestopt zijn, maar alleen geopend zijn en verder niet. Nu moet ik dus steeds binnen 7 dagen zorgen dat ik de mailtjes die ik wil bewaren in een mapje stop in outlook. Anders ben ik ze kwijt.

groeten ellen
 
Ehhh...

Mapgrootte ..... ???
Hoelang bewaar je al berichten in submappen?
En (vraag 2), bewaar je dan ook alle bijlagen, zoals foto's en andere documenten?
Het kan nl. zijn dat de inhoud van je postvak in zo groot is, dat de maximumlimiet van je totale Outlook te groot wordt.

Teun
 
Ik bewaar bijna alles, al een paar jaar. De mapgrootte van heel postvak in , inclusief alle submappen is: 85411 KB.
Maar zou het daar aan liggen dan? Alles wat binnenkomt sleep ik naar de diverse submapjes, en ik krijg nooit een melding dat het vol is.

groeten Ellen
 
Nee, daar ligt het dan w.s. niet aan.
Het gaat trouwens niet alléén om de inhoud van Postvak IN, maar om het totaal van gegevens dat door jouzelf is vastgelegd, dus ook de agenda ... etc.
Maar meestal vreet postvak in de grootste hap.
Postvak UIT ook, als je dat niet regelmatig 'opschoont'

Archiveren doe ik op 'jaarbasis' , dus van 2003 heb ik een archief2003.pst en alle gegevens vanaf 1-1-2004 staan er nog .....
Begin 2006 maak in een archief van 2004 .... etc.
Dan blijft de omvang van .PST redelijk beperkt en je kunt toch nog eens terugkijken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan