mail client

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisM

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Voor het ophalen van mijn mail moet ik gebruik maken van mail client.
Maar wat is mail client?
Waar kan ik hem vinden?
waar moet ik de volgende gegevens invoeren: popserver, port, smtp server.

Outlook Express is er één en zit standaard op je PC.
Welke provider zit je?

Ik heb internet van UPC, maar ik wil toegang krijgen tot email account die mijn werkgever voor mij heeft gemaakt.

Ik moet ergens pop server, port en smtp server ergens invoeren, maar ik weet niet waar.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak je al gebruik van een e-mailprogramma (mailclient) dan?

Zo ja, welke?

1. Open Microsoft Outlook 2000, en klik "Extra" in de menu bar aan.
2. Klik "Toevoegen", en dan "e-mail"
3. Voer hier uw naam, of uw organisatie in. Dit is de naam die zal worden weergegeven aan degenen die uw e-mail ontvangt.
Klik "volgende".
4. Voer het e-mail adres in die u wilt gaan gebruiken. Klik op "volgende".
5. Selecteer "POP3" in "Mijn inkomende mail server is een POP3 server". Inkomende mail server is : popmail.active24.com.
Bij de uitgaande mailserver vult u de SMTP server van uw huidige inbelprovider in.
*Mocht u geen gebruik kunnen maken van de SMTP server van uw inbelprovider, kunt u het volgende gebruiken :
smtpmail.active24.com.
(Als u gebruik wilt gaan maken van smtpmail.active24.com zult u in de eigenschappen van uw e-mail account aan moeten
geven dat de uitgaande e-mail server gebruik maakt van verificatie voor het verzenden van e-mail.)
6. Gebruik uw e-mail adres als uw gebruikersnaam en gebruik het wachtwoord dat u heeft ingesteld.(deze zijn hoofdletter
gevoelig). Klik "volgende" wanneer u gereed bent. In het volgende scherm kunt u uw verbinding naar het internet selecteren.
Als u een modem of ISDN-adapter gebruikt, selecteer dan "inbelverbinding". Maakt u gebruik van een kabel of ADSL
verbinding selecteer dan "bestaande verbinding Local Area Network (LAN) gebruiken".

Wijzig de instellingen voor uw e-mail account

1. Selecteer "Extra" en vervolgens "Accounts".
2. Selecteer de account die u wilt wijzigen door een keer met links te klikken. Klik nu op "Eigenschappen", deze staat rechts
weergegeven. Dit zal u een overzicht geven voor het geselecteerde e-mail account.
3. Kijk de informatie hier na en vul eventuele ontbrekende gegevens aan.
Kijk ook onder de Algemeen tabblad.
4. Selecteer servers en vul hier de informatie in voor de popmail.active24.com onder POP3, en SMTP zoals hierboven
genoemd. Vergeet niet hier voor smtpmail.active24.com, "deze server gebruikt een verificatie voor het verzenden van e-mail"
aan te vinken.

Stap voor stap, hou je gegevens al maar vast bij de hand

http://www.netground.nl/helpdesk/handleidingen/outlookexpress.html

Ik kan deze stappen niet volgen. Als ik Extra kies, krijg ik een ander scherm dan dat in de handleiding hierboven. Ik moet kiezen tussen nieuw account toevoegen of een bestaand account wijzigen.

Ik klik op nieuw account toevoegen. Vervolgens moet ik kiezen tussen:

1. microsoft exchange server ( deze kan ik niet kiezen omdat ik geen microsof exchange server heb)
2. pop 3 ( is alleen bedoelt om email berichten te downloaden)
3. IMAP (deze is voor iets anders bedoelt)
4. http
5. Extra server type ( met deze kom ik terug naar de eerste scherm)

Laatst bewerkt:
Deze stappen kan ik niet volgen. Ik heb Microsoft Outlook 2003 en deze ziet er heel anders uit dan in de handleiding hierboven.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hotmail is geen pc based mailclient dwz als je email wilt versturen dan zal je toch een client moeten uitzoeken bv outlook

Je moet de smpt en de pop3 server beide invullen

Dus:

smtpmail.active24.com

en

popmail.active24.com

Ik moet ergens Pop Server invullen. Is Pop server hetzelfde als inkomende email (pop3)?

Anders weet ik niet waar ik pop server moet invullen.

Je moet de smpt en de pop3 server beide invullen

Dus:

smtpmail.active24.com

en

popmail.active24.com

Van mijn werkgever kijg ik een pop server en port nummer die ik ergens moet invullen.
Het Smtp die ik moet invullen is die van mijn provider chello.

Het Smtp die ik moet invullen is die van mijn provider chello.

als je dat zeker weet zou ik t zeker doen

pop is inkomend idd

popmail.active24.com

Waarom is het popmail.active24.com en niet iets anders?

De pop server die ik moet invullen is: popmail.activeisp.com<> ( Ik weet niet of ik ook <> moet invullen. misschien betekent <> inkomende en uigaande email)

Laatst bewerkt:
Hoe kom je aan deze gegevens

popmail.activeisp.cpm<>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan