Mail Delivery System, postmaster meldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Hallo allemaal,

Zo af en toe krijgen wij in een aantal mailboxen een hele reeks emails afkomstig van bijv: Mail Delivery System, Postmaster@..
ndremails.png

Het lijkt hierbij of wij mails gestuurd hebben die niet aangekomen zijn, deze mails hebben wij beslist niet gestuurd, ik heb dit gecheckt in onze Exchange2007 server. (Message tracking)
Waarschijnlijk hebben spammers ons als afzender adres ingevuld in hun spam.
Is hier iets tegen te doen ?

Groeten Marcel

Dat heet volgens mij spoofing, laat je je eigen exchange de spam afhandelen?

hallo Marcel. Gad....v..... Vervelend klusje zeg. Ik keek hier eens en zag van alles. Wellicht even doornemen, nou ja even. Het zijn er nog al wat. Ik heb ze niet allemaal gelezen. Brrrr......... Nu hoop ik dat je daar wat informatie kunt vinden. Succes ermee. ;) Klikje

@rolfkunst:
Nee, we gebruiken GFI mailessentials als spamfilter welke het met de overige mail altijd goed doet.
Volgens mij heet het idd Spoofing ja: http://en.wikipedia.org/wiki/Email_spoofing

@manamana:
De link gaat (vooral) over mensen die wel zelf mail versturen naar een niet bestaand emailadres.
Bij ons gaat het erom dat wij die niet afleverbare mail juist niet verstuurd hebben maar blijkbaar een spammer die ons als afzenderadres gebruikt.
Het komt trouwens altijd in vlagen, een week niks en dan ineens 10 achterelkaar.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Oh Marcel oke, ja ik had ze niet allemaal doorgelezen vandaar. Het was maar een tipke. Ik begrijp het. Ik zie dat deze bekroond is dus op serverniveau. Klikje

Laatst bewerkt:
Dank je Manama maar als je post#4 goed gelezen hebt zie je dat we GFI al gebruiken.
Ik heb in GFI nooit iets kunnen vinden om spoofing tegen te gaan/.

Groeten Marcel

Oh oke ik dacht dat ze je konden helpen om die rommel uit te bannen. Jammer. :confused:

Ik kwam er via de helpdesk van GFI achter dat er een nieuwere versie beschikbaar is die het spoofing probleem ondervangt.
Bedankt rolfkunst en manamanal.

Groeten Marcel

Hallo Marcel dat is mooi, en graag gedaan natuurlijk. Groetjes Manamana. ;)

Wow bedankt iedereen door jou Marcel en de andere hebben jullie me goed geholpen ik was in paniek toen ik iets bestelde op Torfs (schoenenwinkel) ik kreeg een bevesteging van Torfs maar ik kreeg ook zo een email van mail delivery systemen ik heb me speciaal geregisteerd op deze site hartelijk bedankt :) (sorry voor de spellingfouten. )
~amber

Het is wel een jaar geleden, maar eigenlijk geeft dat helemaal niets. Graag gedaan natuurlijk he. Normaal gesproken moet je een nieuwe vraag stellen. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan